www.pegasos.org :: View topic - Resultat från PUGS04.1
http://www.ggsdata.se
Home   News   Forum   Gallery   
Search 
Login




 


 Log in Problems?
 New User? Sign Up!

Navigation

Online
Currently no members online:)

You are an anonymous user. You can register for free by clicking here
There are 1 unlogged users online !

Latest Web Links

Latest Downloads

Post new topic   Reply to topic
View previous topic Printable version Log in to check your private messages View next topic
Author Message
dholm
Post subject: Resultat från PUGS04.1  PostPosted: Feb 13, 2004 - 22:10
Order of the Butterfly
Order of the Butterfly


Joined: Aug 26, 2003
Posts: 1784
Location: Malmö
God kväll gott folk. Här kommer en liten sammanfattning av vad vi tog upp på PUGS mötet.
Jag börjar med att tacka er som kom, det var väldigt trevligt. Det är alltid lika skoj att kunna sätta ett ansikte på nicken här på forumet.

* Nästa möte?
Vi diskuterade när vi skall ta nästa möte. Som det ser ut nu så är det tänkt att detta skall ske om 2-3 veckor. Det är möjligt att vi träffas hos Gunne då för att ha tillgång till datorer, eller så tar vi det på en restaurang igen.
Kom gärna med förslag på vad som skall tas upp under detta möte så vi kan sätta upp en dagordning.

* Genesi + Motorola = Sant
Under mötets gång fick vi ett samtal från Bill Buck som gav oss lite insider information direkt från Genesi. Genesi har precis slutit ett avtal med Motorola som går ut på att Motorola skall tillverka 500st Pegasos datorer som skall användas som servrar. Grattis Genesi.
Utöver detta har 1000 nya G4:or beställts och det är tänkt att det innan slutet på april skall finnas 3000 nya Pegasos II:or (dessa kommer att säljas efter hand som varje batch blir klar, med andra ord kommer ni INTE behöva vänta tills april innan de kommer).
De av er som följt nyheterna nu ikväll har också hunnit läsa om OPA. Denna teknik kommer att underlätta för utvecklare att porta sin operativsystem till Pegasos utan att behöva krångla med drivrutiner etc. Denna teknik kommer att använda en ny BIOS och information om hur man uppgraderar sin nuvarande Pegasos kommer att släppas framöver.

* Merchandise
PUGS kommer ju behöva merchandise att sälja till medlemmar och andra som är intresserade. Vi diskuterade att erbjuda allt ifrån muggar till klistermärken för datorn. Dessutom tog vi en än gång upp detta med att fixa logos till metaknapparna på tangentbordet.

* Hemsida/Nyheter
En feature som saknas på www.pegasosworld.se är en funktion så att användare kan lägga till nyheter (såsom man kan på tex http://www.ann.lu/). Denna funktion kommer förhoppningsvis snart att dyka upp. Har ni några andra idéer så kan ni antingen ta upp det på forumet eller skicka lite php till webmastern.
Förresten, visste ni att denna site är den enda i världen som körs på en Pegasos (1) G4? Kanske den enda existerande Pegasos G4 som fungerar. Wink

* Länkbanner
PUGS/Pegasos.org behöver en eller flera länkbanners (i standardupplösning) för folk som vill länka till oss. De av er som har grafisk läggning får gärna göra lite banners och skicka till oss. Ju fler desto bättre.

* Amigagrupper?
Just nu är det många i Amiga-communityn som är väldigt anti-Pegasos. Vi skulle gärna vilja bli vänner med dem så att vi kan bilda en community istället för två. I och med att vi sysslar med så lika saker så är det så onödigt att bråka. Har ni bra idéer om hur vi kan bli vänner med våra "grannar"?

* Lanparty
Då många inte bor i närheten av Göteborg så funderade vi på att anordna ett litet party framöver som sträcker sig över några dagar då vi kan träffas med respektive (nej, inte flickvän, dator, duh). Finns det intresse för detta? Isf kan vi kolla upp om vi kan fixa lokal med sovmöjligheter etc.


Detta är i stora drag vad vi tog upp. Det blev givetvis en massa snack om annat också som vi tyvärr inte kan ta upp här. En kamera cirkulerade på tillställningen så det kanske dyker upp en bild eller två snart också.

Ha det bra.
//David Holm

_________________
I need this baby in a month send me nine women!
 
 View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website ICQ Number 
Reply with quote Back to top
Trizt
Post subject:   PostPosted: Feb 14, 2004 - 11:56
Order of the Butterfly
Order of the Butterfly


Joined: Sep 08, 2003
Posts: 1370
Location: EU
Sen så får vi ju inte glömma att vi nämde att kanske få ands Pegasos User Groups att komma över hit på besök, framförallt då Norska, Finska o Danska, eftersom de ligger någolunda nära till, men man skullve nog kunna bjuda in dem ifall vi ska ha lanparty.
 
 View user's profile Send private message MSN Messenger ICQ Number 
Reply with quote Back to top
gunne
Post subject:   PostPosted: Feb 14, 2004 - 12:01
Order of the Pegasos
Order of the Pegasos


Joined: Aug 16, 2003
Posts: 2538
Location: Göteborg
Bra sammanfattning !

Och jo, jag kan intyga att siten körs på den enda Pegasos 1 G4 som finns i världen Smile

Ang nästa möte så tänkte jag komma med ett förslag. Om vi skall kolla på detta med A1 och ha tillgång till datorer, så skulle vi kunna ha det här, om vi inte blir 20st, då det blir lite för trångt isåfall. En Söndag kanske är bra dag i sådantfall ? T.ex Söndag den 29;e eller rentav av Söndag den 22:a, iofs kanske lite för snävt med det sistnämnda ?

Det kanske är någon som har bättre plats än vad jag har ?

_________________
Mvh Gunne
 
 View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website  
Reply with quote Back to top
Trizt
Post subject:   PostPosted: Feb 14, 2004 - 14:55
Order of the Butterfly
Order of the Butterfly


Joined: Sep 08, 2003
Posts: 1370
Location: EU
Jag kan vilken dag som helst av dem.
 
 View user's profile Send private message MSN Messenger ICQ Number 
Reply with quote Back to top
ironfist
Post subject:   PostPosted: Feb 14, 2004 - 18:51
Order of the Pegasos
Order of the Pegasos


Joined: Jan 22, 2004
Posts: 2517
Location: Göteborg
WOW! Mycket nice av Bill Buck att ge oss så trevlig info.


Snacka om att vara nära sina end-users..
 
 View user's profile Send private message ICQ Number 
Reply with quote Back to top
lisardman
Post subject:   PostPosted: Feb 14, 2004 - 20:17
Order of the Butterfly
Order of the Butterfly


Joined: Jan 14, 2004
Posts: 1940
Location: Karlsborg,Sverige
ironfist wrote:
Snacka om att vara nära sina end-users..


o sådant tycker jag är bra Wink


Jag tycker nog att en större träff vore roligt.
 
 View user's profile Send private message Visit poster's website ICQ Number 
Reply with quote Back to top
dholm
Post subject:   PostPosted: Feb 15, 2004 - 00:25
Order of the Butterfly
Order of the Butterfly


Joined: Aug 26, 2003
Posts: 1784
Location: Malmö
29:e funkar bättre för mig. Har en redovisning på fredagen innan det så jag vill helst inte boka upp mig för mycket veckorna innan.

_________________
I need this baby in a month send me nine women!
 
 View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website ICQ Number 
Reply with quote Back to top
kozz
Post subject:   PostPosted: Feb 15, 2004 - 10:34
Butterfly
Butterfly


Joined: Aug 16, 2003
Posts: 883
Location: Göteborg
Den 29:e tycker jag låter bra, passar mig me. hello

_________________
Programmers are tools for converting caffeine into code.
 
 View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger ICQ Number 
Reply with quote Back to top
Gullden
Post subject:   PostPosted: Feb 15, 2004 - 12:36
Elderman
Elderman


Joined: Jan 24, 2004
Posts: 305
Location: location
Jo den 29:e blir bra för mig med.
 
 View user's profile Send private message  
Reply with quote Back to top
gunne
Post subject:   PostPosted: Feb 15, 2004 - 12:40
Order of the Pegasos
Order of the Pegasos


Joined: Aug 16, 2003
Posts: 2538
Location: Göteborg
lisardman wrote:


o sådant tycker jag är bra Wink


Jag tycker nog att en större träff vore roligt.


Tänkte svara på detta också här.

Eftersom det väl är så att det mesta som jag skriver förknippas med GGS-Data, så tänkte jag att jag skriver lite hur GGS-Data kan supporta eller stödja detta.

GGS-Data kan mycket väl tänka sig att supporta eller t.ex stödja PUGS ekonomiskt i att göra något sådant lite större arrangemang/träff. Detta på ungefär liknande vis som GGS-Data tidigare har supportat eller ekonomiskt stött andra användargrupper.

Formerna för detta får isåfall givetvis diskuteras.

Det kan ju också t.ex vara ett samarrangemang med någonting annat, eller med annan/andra användargrupp.

Jag tror personligen att det är mycket att vinna ur att försöka hitta former för 'samarrangemang', t.ex skulle det kunna vara baserat på perspektivet PowerPC, och då både för t.ex Pegasos och A1-användare, och också andra. Jag tror att många skulle uppskatta detta väldigt mycket, och tycka det vore kul, och skulle vara väldigt intresserade av det.

_________________
Mvh Gunne
 
 View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website  
Reply with quote Back to top
Display posts from previous:     
Jump to:  
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Printable version Log in to check your private messages View next topic
Powered by PNphpBB2 © 2003-2004 The PNphpBB Group
Credits
All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2004-2012 by pegasos.org

backend|avantgo