www.pegasos.org :: View topic - Pegasos for dummies
http://www.ggsdata.se
Home   News   Forum   Gallery   
Search 
Login




 


 Log in Problems?
 New User? Sign Up!

Navigation

Online
Currently no members online:)

You are an anonymous user. You can register for free by clicking here
There are 1 unlogged users online !

Latest Web Links

Latest Downloads

Post new topic   Reply to topic
View previous topic Printable version Log in to check your private messages View next topic
Author Message
AngelDust
Post subject: Pegasos for dummies  PostPosted: Jan 22, 2008 - 10:43
Just looking around


Joined: Jan 22, 2008
Posts: 1

Hej allesammans.

Fick ett tips angående Pegasos och blev nyfiken. Jag har ingen aning om vad Pegasos är mer än att det är ett två olika moderkort med olika specar. Min tanke är att köpa in en sådan kanske till sommaren och har då lite frågor till er veteraner Laughing

1. Är det lätt att få tag på dessa burkar?

2. Hur avancerat är det att byta hårdvara och dylikt? Måste man bygla om på moderkortet och ha sig?

3. Hur stort är utbudet av hårdvara?

4. Hur enkelt är det att installera WorphOS?

5. Hur enkelt är det att installera program kontra WinXP?

6. Sist men inte minst och som rubriken lyder. Finns det någom bok eller dylikt för mig/oss nybörjare?

Jag vet att svaren antagligen finns i forumet men har hört att det ska finnas trevliga och hjälpsamma människor här och tanken var att bryta av tristessen och munhuggen Razz här på forumet Very Happy

Tacksam för långa och pedagogiska svar!!! Förresten så finns det fler som är sugna på Pegasos så medlemsantalet kan ju växa Very Happy
 
 View user's profile Send private message  
Reply with quote Back to top
lisardman
Post subject: Re: Pegasos for dummies  PostPosted: Jan 22, 2008 - 10:57
Order of the Butterfly
Order of the Butterfly


Joined: Jan 14, 2004
Posts: 1940
Location: Karlsborg,Sverige
1. Inte super svårt men du får kolla på begangnat marknaden då pegasos:en inte tillverkas längre.
2/3 Oftast så köper du moderkort med cpu-kort. Det du kan byta på själva moderkortet är diverse PCI-kort + minne som i en vanlig PC. Men se till att Linux alt. MorphOS har stöd för dessa kort.
4. Installationen är tämligen enkel. Har man tidigare kört Amiga så är installationen av Morphos relativt enkel
5. Du klickar oftast på install Smile
6. Ja det finns det. http://www.efika.org/joomla/index.php?option=com_content&task=view&id=52&Itemid=44

välkommen

_________________
RR!
 
 View user's profile Send private message Visit poster's website ICQ Number 
Reply with quote Back to top
Display posts from previous:     
Jump to:  
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Printable version Log in to check your private messages View next topic
Powered by PNphpBB2 © 2003-2004 The PNphpBB Group
Credits
All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2004-2012 by pegasos.org

backend|avantgo