www.pegasos.org :: View topic - Snapshot av ikoner + andra n00bfrågor.
http://www.ggsdata.se
Home   News   Forum   Gallery   
Search 
Login




 


 Log in Problems?
 New User? Sign Up!

Navigation

Online
Currently no members online:)

You are an anonymous user. You can register for free by clicking here
There are 1 unlogged users online !

Latest Web Links

Latest Downloads

Post new topic   Reply to topic
View previous topic Printable version Log in to check your private messages View next topic
Author Message
dIS_NLS
Post subject: Snapshot av ikoner + andra n00bfrågor.  PostPosted: Jan 30, 2008 - 21:18
Journeyman
Journeyman


Joined: Aug 04, 2006
Posts: 31

Jepps, som sagt tidigare så har jag nu en nyinstallerad mos-burk. Har innan kört med en img som varit lite konfigurerad redan från början så nu är det lite saker jag inte hittar själv. :p

1. Var hittar/aktiverar jag så jag kan snapshotta positionen av volymikonerna samt ikoner i fönster? Nu finns bara i menyn, "Snapshot window/Unsnapshot window"

2. Hextypes? Mime? Var ställer jag in det? lha t.ex ligger ju i C: men inte packas en lha-fil upp automatiskt när jag klickar på den...

3. Tänkte köra över Genesis som tcp-stack ifrån min Aos3.9-skiva men det startar inte pga att resource.library saknas. Testade att kopiera över libbet från min 3.9 skiva och bootade om. Får ändå upp att resource.library saknas. Vaffö? Smile
 
 View user's profile Send private message MSN Messenger  
Reply with quote Back to top
Charvel
Post subject: Re: Snapshot av ikoner + andra n00bfrågor.  PostPosted: Jan 31, 2008 - 04:31
Addict
Addict


Joined: Jan 28, 2007
Posts: 234
Location: Borås
För 1. så tror jag det handlar om att du måste tanka ner senaste
Ambient.
 
 View user's profile Send private message  
Reply with quote Back to top
lisardman
Post subject: Re: Snapshot av ikoner + andra n00bfrågor.  PostPosted: Jan 31, 2008 - 05:21
Order of the Butterfly
Order of the Butterfly


Joined: Jan 14, 2004
Posts: 1940
Location: Karlsborg,Sverige
2. kör nyare ambient så finns stöd för det..
3. kör mosnet istället Smile

_________________
RR!
 
 View user's profile Send private message Visit poster's website ICQ Number 
Reply with quote Back to top
dIS_NLS
Post subject: Re: Snapshot av ikoner + andra n00bfrågor.  PostPosted: Jan 31, 2008 - 07:25
Journeyman
Journeyman


Joined: Aug 04, 2006
Posts: 31

För att få ner en nyare ambient måste jag regga peggen och få usr/paswd på deras ftp? Eller finns det updates någon annanstans?

Söker även efter en najsig upppackare med gui, tips på sådan?
 
 View user's profile Send private message MSN Messenger  
Reply with quote Back to top
lisardman
Post subject: Re: Snapshot av ikoner + andra n00bfrågor.  PostPosted: Jan 31, 2008 - 07:33
Order of the Butterfly
Order of the Butterfly


Joined: Jan 14, 2004
Posts: 1940
Location: Karlsborg,Sverige
voodoo-x är najsig..

ambient får du inte tag på deras ftp..
http://morphosambient.sourceforge.net/ där har du den Smile den kräver även mui4 men det går ju o få tag i på mz

_________________
RR!
 
 View user's profile Send private message Visit poster's website ICQ Number 
Reply with quote Back to top
SMF
Post subject: Re: Snapshot av ikoner + andra n00bfrågor.  PostPosted: Jan 31, 2008 - 10:36
Butterfly
Butterfly


Joined: Mar 02, 2004
Posts: 922
Location: Växjö
dIS_NLS wrote:

3. Tänkte köra över Genesis som tcp-stack ifrån min Aos3.9-skiva men det startar inte pga att resource.library saknas. Testade att kopiera över libbet från min 3.9 skiva och bootade om. Får ändå upp att resource.library saknas. Vaffö? Smile


os3.9 versionen använder reaction o därför funkar det ej, men genesis demot från aminet funkar bra för den kör mui, kopiera över din genesis(key?).library från 3.9 så får du en fullversion

_________________
Min dator är bättre än din
 
 View user's profile Send private message  
Reply with quote Back to top
Display posts from previous:     
Jump to:  
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Printable version Log in to check your private messages View next topic
Powered by PNphpBB2 © 2003-2004 The PNphpBB Group
Credits
All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2004-2012 by pegasos.org

backend|avantgo