www.pegasos.org :: View topic - PUSH i en dockas perspektiv
http://www.ggsdata.se
Home   News   Forum   Gallery   
Search 
Login




 


 Log in Problems?
 New User? Sign Up!

Navigation

Online
Currently no members online:)

You are an anonymous user. You can register for free by clicking here
There are 1 unlogged users online !

Latest Web Links

Latest Downloads

Post new topic   Reply to topic
View previous topic Printable version Log in to check your private messages View next topic
Author Message
ichigo
Post subject: PUSH i en dockas perspektiv  PostPosted: May 22, 2004 - 22:17
Guest





Hej!

Ni på PUSH som såg en tjej komma med en docka, det är jag.
Jag samlar på Blythedockor. För mer information om dem kan ni kolla in den här sidan.

Jag kom till PUSH ifredags för att kolla läget och jag tog med en av mina dockor och min digitalkamera. Jag brukar ibland ta med mina dockor ut till ställen för att fotografera dem och göra fotoberättelser av det.

Nu har jag gjort en sida om PUSH-besöket i dockans perspektiv, på min Blythe-sajt.
Direktlänk till själva sidan om PUSH.

/Helena (ichigo)
 
   
Reply with quote Back to top
takemehomegrandma
Post subject: Re: PUSH i en dockas perspektiv  PostPosted: May 22, 2004 - 22:36
Journeyman
Journeyman


Joined: Sep 23, 2003
Posts: 45

ichigo wrote:
Hej!

Ni på PUSH som såg en tjej komma med en docka, det är jag.
Jag samlar på Blythedockor. För mer information om dem kan ni kolla in den här sidan.

Jag kom till PUSH ifredags för att kolla läget och jag tog med en av mina dockor och min digitalkamera. Jag brukar ibland ta med mina dockor ut till ställen för att fotografera dem och göra fotoberättelser av det.

Nu har jag gjort en sida om PUSH-besöket i dockans perspektiv, på min Blythe-sajt.
Direktlänk till själva sidan om PUSH.

/Helena (ichigo)



Hej! Rätt så annorlunda med en "show report" från en dockas perspektiv! Kul idé! Smile

Välkommen, förresten! Smile
 
 View user's profile Send private message  
Reply with quote Back to top
dholm
Post subject:   PostPosted: May 23, 2004 - 00:25
Order of the Butterfly
Order of the Butterfly


Joined: Aug 26, 2003
Posts: 1784
Location: Malmö
Ja, det var riktigt häftigt Smile

Har du tagit över Kristians gamla Pegasos nu då?

_________________
I need this baby in a month send me nine women!
 
 View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website ICQ Number 
Reply with quote Back to top
Trizt
Post subject:   PostPosted: May 23, 2004 - 06:41
Order of the Butterfly
Order of the Butterfly


Joined: Sep 08, 2003
Posts: 1370
Location: EU
Snygga foton och kul story... blir spännande o se hur nästa års reportage kommer att se ut :)
 
 View user's profile Send private message MSN Messenger ICQ Number 
Reply with quote Back to top
ichigo
Post subject:   PostPosted: May 23, 2004 - 11:08
Guest





Tack för att ni gillade storyn. Very Happy

Jag har inte övertagit ironfists gamla peggy, han ska ha den och leka med, testa andra operativsystem etc.

Jag är en sån där som ni inte gillar - pcbög. Tyvärr! Men på samma bord som denna burk står i alla fall min gamla C64, kanske en liten räddning? Wink
 
   
Reply with quote Back to top
ironfist
Post subject:   PostPosted: May 23, 2004 - 11:18
Order of the Pegasos
Order of the Pegasos


Joined: Jan 22, 2004
Posts: 2517
Location: Göteborg
Hehe..

Ja, innan Ichigo träffade mig stod här en dator.


Hur många är det nu tro?..
 
 View user's profile Send private message ICQ Number 
Reply with quote Back to top
gunne
Post subject:   PostPosted: May 23, 2004 - 11:21
Order of the Pegasos
Order of the Pegasos


Joined: Aug 16, 2003
Posts: 2538
Location: Göteborg
Hej ichigo

Trevligt bildspel.

Och också mycket kul att du kom och besökte PUSH givetvis, även om jag förstår att du kanske upplevde en del frågor i tävlingen lite knepiga. Här finns inget sådant, som att utesluta någon eller så, utan som loggan säger det - the alternative choice - Cool

_________________
Mvh Gunne
 
 View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website  
Reply with quote Back to top
Guest
Post subject:   PostPosted: May 23, 2004 - 17:03






Gunne, tack för att jag får känna mig välkommen även om min dator inte är SÅ alternativ om man säger det så. Förutom färgen på lådan och tangentbordet kanske - det är rosa! (jag har samma towerlåda som ironfist hade på PUSH fast större/högre. Jag har hjälpt honom måla den blå, så ni kan nog lätt tänka er min låda då - i rosa!)

Även om jag inte är så alternativ när det gäller datorer så vill jag givetvis att de mindre vanliga alternativen skall föras fram i ljuset, för att skapa lite variation och fler valmöjligheter för folk.
 
   
Reply with quote Back to top
Trizt
Post subject:   PostPosted: May 23, 2004 - 19:10
Order of the Butterfly
Order of the Butterfly


Joined: Sep 08, 2003
Posts: 1370
Location: EU
Anonymous wrote:
Förutom färgen på lådan och tangentbordet kanske - det är rosa! (jag har samma towerlåda som ironfist hade på PUSH fast större/högre. Jag har hjälpt honom måla den blå, så ni kan nog lätt tänka er min låda då - i rosa!)


Då har du väl inhandlat följande tangentbord och mus till din dator
Image
 
 View user's profile Send private message MSN Messenger ICQ Number 
Reply with quote Back to top
gunne
Post subject:   PostPosted: May 23, 2004 - 19:49
Order of the Pegasos
Order of the Pegasos


Joined: Aug 16, 2003
Posts: 2538
Location: Göteborg
Gäst:

Det är just det som är det viktiga, att vi supportar alternativ. Och du är väl en tjej ? Tror det också behövs lite kvinnlig intuition och skaparkraft även i datorsammanhang, bara det kanske i sig själv kan ses som ett alternativ ?

Ibland är det nog lite för mycket 'macho' i datorsammanhang, och för mycket fokus på det man kanske normalt kvalificerar som utmärkande manliga drag.

Vi är mogna människor, och leker inte något slags sandlådekrig om vems bil som är häftigast eller så Wink Utan vi supportar helt enkelt nya alternativ. Pegasos är ett utmärkt alternativ, men behöver inte vara det enda.

Så du får gärna försöka få med fler.

_________________
Mvh Gunne
 
 View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website  
Reply with quote Back to top
ichigo
Post subject:   PostPosted: May 23, 2004 - 23:57
Guest





Trizt: Jättesött! (och jag har till och med en liten liten plysch-Hello kitty som maskot på lådan) men nej tyvärr, min tangentbord är en "gammal" keytronics med målad skal. Jag föredrar keytronics då de är så bekväma att skriva på o känns gedigna. Ser visserligen ganska stor och gammal ut, men jag bryr inte mig om det! Och så slipper man dessa (för mig) förhatliga x antal extraknappar som finns på princip alla tangentbord idag. Brukar prata med ironfist om det, att jag hatar extraknappar, finesser etc på tangentbord, bloated program som har ful gui o kräver att man reggar sig på någon jäkla nätverk, program som käkar minne/hårddiskutrymme etc i onödan, så jag kanske är lite gammalmodig trots att jag har en relativt ny dator och inte borde bry mig om sådant.

Och ja. Gunne, jag kanske joinar nästa PUSH, vem vet! Och då menar jag ta med dator också. Om det nu blir PC:n eller en jäkla lång nostalgitripp med C64:an eller rentav båda. Wink

Det där om kvinnor. Även om i dagsläget är det väldigt många kvinnor som använder datorer, så är det inte alla som har det som intresse så att säga. Eller kan lite mer än det vanliga. Eller överhuvudtaget kommer på datorparties.

(var jag i föregående gäst-inlägg även om ni säkert förstod det)

/ichigo (som verkar vara pratsjuk idag)
 
   
Reply with quote Back to top
Trizt
Post subject:   PostPosted: May 24, 2004 - 13:55
Order of the Butterfly
Order of the Butterfly


Joined: Sep 08, 2003
Posts: 1370
Location: EU
Min flickvän har samma smak där, hon ville köpa Hello Kitty dator/skärm, men priset avgjorde och hon köpte en helt vanlig maskin.

Har tyvärr ingen fin bild på datorn som fanns i skyltfönstret till en butik i Harbour City (Tsim Sha Tsui). Men har spenderat en del tid i de olika Hello Kitty affärerna där och köpte en del saker till min yngsta niece. Vad tycker du om My Meoldy?
 
 View user's profile Send private message MSN Messenger ICQ Number 
Reply with quote Back to top
ichigo
Post subject:   PostPosted: May 24, 2004 - 20:25
Guest





Trizt: Jo jag tycker mycket om My Melody, ibland mer än Kitty. Det är 3 saker jag gillar från Sanrio det är Hello Kitty, My Melody samt Little Twin stars. Men naturligt nog så är det Kitty som är mer vanligt, det finns ju knappt några saker med My Melody här...

Kul att din flickvän också gillar Hello Kitty och ville ha en HK-dator. Jag förstod direkt att de är mycket dyra speciellt om man bor i Sverige o är tvungen att frakta hit en så jag letade, ja blev förvånad över hur svårt det är att få tag på en ENKEL låda utan konstiga "macho"-design (såna där metalldetaljer o sånt) eller dylikt, alltså en enkel datorgråbeige låda utan alltför många detaljer som sticker ut o så. Förr i tiden var det så lätt at få tag på en sådan, men nu! NEJ! Men jag hittade en till slut som såg enkel nog att kunna plockas isär och spraymålas. Men nackdelen med den är att jag märkt att nätdelen är mycket instabil, måste byta, måste byta.. Glömmer alltid av det...
 
   
Reply with quote Back to top
Trizt
Post subject:   PostPosted: May 25, 2004 - 14:17
Order of the Butterfly
Order of the Butterfly


Joined: Sep 08, 2003
Posts: 1370
Location: EU
ichigo: Jo, det är mest Hello Kitty saker som finns, men i HK butikerna hittar man ganska så mycket My melody saker också, men däremot inte så mycket Twin star, även ifall det finns också.

Nej, det hade inte blivit någon frakt till det, eftersom min flickvän bor i HK, men datorn var 3000:- dyrare än en vanlig dator med samma prestanda.

Håller med dig om låderna, det är nu så mycket konstigt o onyttigt som glas, lampor utväxter med mera... Gillar enkla låder, men målar dem inte utan låter dem vara som de är, mest gillar jag nog min svarta låda, den är ganska så ren, lite rundad front med ner dragbar lucka var bakom man gömmer diskdrive, cd-rom med mer. det blir väl att jaga på pryltorget o försöka få tag på en gammal ren låda.
 
 View user's profile Send private message MSN Messenger ICQ Number 
Reply with quote Back to top
ichigo
Post subject:   PostPosted: May 25, 2004 - 21:36
Guest





Trizt: Ja inte konstigt ni såg Kittydator och funderade på att köpa den när din flickvän bor i HK. Låter roligt att bo där, så många roliga butiker! Ska ju också finnas butiker o marknader där man kan hitta fina o billiga kläder till mina blythedockor och själva dockorna också!

Själv får jag nöja mig med min rosa dator men jag har i alla fall en officiell Sanrio datorpryl som jag fått av ironfist i julas, en USB hub med en Kitty-figur ca 10 cm hög, som skakar på huvudet och "skriver" (slår) på sitt lilla tangentbord med armarna när jag skriver på mitt tangentbord/använder musen. Självklart kan jag stänga av det eftersom man blir lite irriterad av det i längden, heh. Men fråga inte mig om pegasos-stöd! Wink (programmet som styr den alltså, inte så lätt förstå eftersom det är på japanska!)
 
   
Reply with quote Back to top
Display posts from previous:     
Jump to:  
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Printable version Log in to check your private messages View next topic
Powered by PNphpBB2 © 2003-2004 The PNphpBB Group
Credits
All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2004-2012 by pegasos.org

backend|avantgo