www.pegasos.org :: View topic - En *äkta* PowerPC Server
http://www.ggsdata.se
Home   News   Forum   Gallery   
Search 
Login




 


 Log in Problems?
 New User? Sign Up!

Navigation

Online
Currently no members online:)

You are an anonymous user. You can register for free by clicking here
There are 1 unlogged users online !

Latest Web Links

Latest Downloads

Post new topic   Reply to topic
View previous topic Printable version Log in to check your private messages View next topic
Author Message
elftor
Post subject: RE: Re: En *äkta* PowerPC Server  PostPosted: Aug 05, 2005 - 05:52
Newbie


Joined: Oct 12, 2004
Posts: 19
Location: Sweden
Den står hemma hos mig och är min, hur jag fått kan inte besvaras.
Egentligen har jag liten användning för den och dess alla prylar. Den kör ju solaris liksom Wink Men diskarna är guld värda att backa gud-vet-vad på från alla andra diskhyllor som står och brummar.
Processorerna gör en god insats när jag experimenterar med pvm eller mpi, och självklart Scilab, men ack, för det mesta står klumpen avstängd. Den är helvetes tung, vass, och otymplig för den delen. Svär på att den är tillverkad av begagnade tyska stridsvagnsdelar. Kan nästan läsa "panzarkampfwagen mark V" på undersidan.

Ironfist: Nej, det kan jag förstå. Det mesta har krupit sig in här nu, utom AIX, och en vettig AC att kyla allt med. Har du någon sådan till mig?
 
 View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger  
Reply with quote Back to top
dholm
Post subject: RE: Re: En *äkta* PowerPC Server  PostPosted: Aug 05, 2005 - 06:33
Order of the Butterfly
Order of the Butterfly


Joined: Aug 26, 2003
Posts: 1784
Location: Malmö
Varför plockar du inte med dig dina häftiga burkar och dyker upp på PUSH? Shocked

_________________
I need this baby in a month send me nine women!
 
 View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website ICQ Number 
Reply with quote Back to top
elftor
Post subject: Re: RE: Re: En *äkta* PowerPC Server  PostPosted: Aug 05, 2005 - 06:41
Newbie


Joined: Oct 12, 2004
Posts: 19
Location: Sweden
dholm wrote:
Varför plockar du inte med dig dina häftiga burkar och dyker upp på PUSH? Shocked


1. Måste ta dem ur drift för transport.
2. De är inget vidare häftiga. Häftigt däremot är vi kan göra med datorerna. Speciellt om vi kan krama mycket ur väldigt lite. Att få en CRAY X1 att spotta ut setipaket som en cowboy spottar tuggtobak i spaggettiwesterns är väl ingen konst? Däremot om du lyckas få en A600 att uppnå samma som en CRAY X1, då har du gjort jäkligt häftigt Wink. Alla maskiner har sina nackdelar och fördelar, speciellt de "häftiga".
3. En nackdel är att de väger satan.
4. Jag har ingen lastbil eller körtkort.
5. Ni skulle bara göra sönder dem Wink
 
 View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger  
Reply with quote Back to top
Display posts from previous:     
Jump to:  
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Printable version Log in to check your private messages View next topic
Powered by PNphpBB2 © 2003-2004 The PNphpBB Group
Credits
All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2004-2012 by pegasos.org

backend|avantgo