www.pegasos.org :: View topic - PUSH-formulär !
http://www.ggsdata.se
Home   News   Forum   Gallery   
Search 
Login




 


 Log in Problems?
 New User? Sign Up!

Navigation

Online
Currently no members online:)

You are an anonymous user. You can register for free by clicking here
There are 1 unlogged users online !

Latest Web Links

Latest Downloads

Post new topic   Reply to topic
View previous topic Printable version Log in to check your private messages View next topic
Author Message
gunne
4 Post subject: PUSH-formulär !  PostPosted: Aug 09, 2005 - 20:37
Order of the Pegasos
Order of the Pegasos


Joined: Aug 16, 2003
Posts: 2538
Location: Göteborg
Image

-------------------------------------------------------------------------

Jag satte lite snabbt ihop nedan formulär under PUSH, och deltagarna lämnade också in synpunkter under partyt.

Tänkte jag postar det här nu, så att även andra som inte var med på PUSH, eller för de som inte hann med lämna synpunkter under PUSH kan göra så här i denna tråden.

Skall sätta ihop de synpunkter som kom in under PUSH i en post också, men denna kommer först nu.

Läs vidare... och lämna dina idéer i denna tråden.

--------------------------------------------------------------------------

Hej,

Vi hoppas ni haft en trevlig tid på sommar-PUSH arrangemanget, PUSH 2005.2

Vi som arrangerat det hela, skulle gärna vilja ha in lite synpunkter, för att vi skall kunna göra PUSH än bättre. Det viktigaste med PUSH är ju deltagarna, och som gör PUSH till vad det är.

Vi har försökt klura ut lite frågor, som vi hoppas kanske kan leda till nya idéer för att göra kommande arrangemang än bättre.

Vi hoppas du tar dig lite tid, och delar med dig av dina idéer. Och givetvis skriv gärna någon synpunkt också, vi vill ju gärna att PUSH skall förbättras och utvecklas.

Ladda in texten i valfritt program, och lägg sedan upp ditt svar på PUSH-ftp med ditt nickname. Skriv ditt svar under och i anknytning till varje fråga. Om du tycker det räcker svara på vissa frågor, så svara på dem, och hoppa över de övriga.

Här kommer några frågor:

1, Vad tycker du om lokaliteten Wartagården. Är gården en tillräckligt passande lokal för partyt. Skall vi kika oss om efter mer ändamålsenlig lokal. Skulle du kunna tänka att ytterligare ett PUSH annordnas i wartagården.

2, Vad tycker du om antalet PUSH ? I år har vi haft PUSH två gånger, ett vinter-PUSH i Februari och ett sommar nu i Augusti. Räcker det med en omgång per år, eller är två väl värt att ha.

3, Följdfråga till 2. Om du tycker en omgång skulle räcka, är vintertid eller sommartid att föredra ?

4, När tycker du nästa PUSH skall arrangeras ?

5, Tycker du det är viktigt bjuda in t.ex föreläsare, som kan hålla något föredrag/seminarium kring något speciellt ämne ?

6, Skall vi t.ex försöka upprätta försök till samarbete med andra användargrupper ? Har du förslag på användargrupp isådantfall ? Har du kontakt med någon användargrupp, eller med personer ur någon annan användargrupp ?

7, Vad tycker du om möjlighet att kunna låna skärm under PUSH, är det något du tycker vi skall försöka informera mer om, och en möjlighet att kanske försöka utveckla än mer.

8, Skulle du vilja se att PUSH växte till ett större datorparty ?

9, Vad tycker du om plattformar som förekommer på PUSH. Tycker du att det är positivt att PUSH strävar fokusera på PowerPC-plattformar ?

10, Om du medverkade på förra PUSH, är det något ifrån förra PUSH du saknar detta PUSH ?

----------------------------

Vi tackar för att du tog dig tiden att läsa igenom, och för de svar och idéer du givit oss.

Du är mer än välkommen skriva fler tankar och idéer du har och som inte täcks in av någon fråga, under detta:











PUSH-hälsningar från arrangörerna !

_________________
Mvh Gunne


Last edited by gunne on Aug 10, 2005 - 21:35; edited 1 time in total
 
 View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website  
Reply with quote Back to top
gunne
Post subject: RE: PUSH-formulär !  PostPosted: Aug 10, 2005 - 20:29
Order of the Pegasos
Order of the Pegasos


Joined: Aug 16, 2003
Posts: 2538
Location: Göteborg
Hej,

Här kommer som utlovat svar och synpunkter som inkommit på enkäten under och efter PUSH.


1, Vad tycker du om lokaliteten Wartagården. Är gården en tillräckligt passande lokal för partyt. Skall vi kika oss om efter mer ändamålsenlig lokal. Skulle du kunna tänka att ytterligare ett PUSH annordnas i wartagården.

- Wartagården känns helt ok. Bra pris, ganska bra läge, lagom stort.

- Den är helt ok

- Lokalen är utmärkt. Bra avskilt läge och fin planlösning på huset så man slipper sova för nära datorsalen.

- Ja, lokalen passar bra tycker jag

- Så länge det inte är fler som kommer än vad det är nu så passar lokalen väldigt bra. Grill, Internet, bastu, allt man behöver.

- Så länge vi inte är så många fler, så är den bra, linan är kanske lite klen, men man kan ju inte klaga när man ser på vad vi betalar.

- Jag tycker att lokalen är utmärkt, det enda man skulle kunna klaga på är en snabbare Internet uppkoppling, men det är inte så farligt.

- Warta är utmärkt för upp till 30 pers. Det är svårt att fånga mer folk.

- Att ha PUSH i Wartagården går alldeles utmärkt så länge vi inte blir för många (3x mer än vad det var sist?)

- SVAR: Ja.

- Tycker Wartagården är ett utmärkt val för PUSH i nuvarande form.

- S: Lokalen är jätte bra, allt man behöver finns.


2, Vad tycker du om antalet PUSH ? I år har vi haft PUSH två gånger, ett vinter-PUSH i Februari och ett sommar nu i Augusti. Räcker det med en omgång per år, eller är två
väl värt att ha.

- Två är bra tror jag. På sommaren har man ju möjlighet till t.ex. grillning och andra aktiviteter utomhus om man skulle vilja.

- Minst 2st..

- Två PUSH är väl ok, men det hade räckt med ett tror jag.

- 2 PUSH är bra, dock så infall det kanske lite dumt iom. LCP och nära till AmiGBG som kanske medförde att folk tyckte att det vart lite tätt inpå ?

- 1-2 gånger per år är lagom.

- Svårt att säga, det varit lite mindre folk denna gång, men det är ändå trevligt att vara här. Fler än två bör det nog inte vara iaf.

- Kan vara mycket med två per år, verkade bli färre besökare på andra samma år. Men på sommaren tycker jag är att föredra, så kanske kan ha bara det isf.

- 2 är lagom.

- Om det inte är alldeles för stor börda att arrangera två stycken per år tycker jag det är väl värt att ha.

- SVAR: Sommar-push är trevligt för då kan man grilla.

- Två PUSH per år är nog lagom, tycker jag.

- S: Ju fler desto bättre. Smile


3, Följdfråga till 2. Om du tycker en omgång skulle räcka, är vintertid eller sommartid att föredra ?

- Definitivt sommartid.

- Vet ej.

- Se ovan.

- SVAR: Vinter är också trevligt så ingen åsikt.

- S: -


4, När tycker du nästa PUSH skall arrangeras ?

- Nån gång i början av 2006 känns väl bra.

- Någon gång i vinter.

- Före sommaren nästa år.

- Våren tycker jag är bra tidpunkt.

- Om 6 månader, Feb 2006.

- Februari kanske? Bra ifall man kan hålla fast vi ungefär samma tid varje år, så att folk kan lättare planera in att komma till PUSH.

- Se ovan.

- Feb

- Ung. sex mänader från sista (om det nu fortsätts med 2 per år, annars tycker jag någon ggn under nästa sommar)

- SVAR: Förmodligen bortrest då, ingen åsikt.

- Febrauri 2006 är väl vettigt IMHO.

- S: Jul-hack kanske? Annars runt Feb 06..


5, Tycker du det är viktigt bjuda in t.ex föreläsare, som kan hålla något föredrag/seminarium kring något speciellt ämne ?

- Inte för min del, men det finns säkert dom som tycker det är viktigt.

- Jag ser det mest som en bonus. Vi har ganska mycket intern kunskap inom gruppen som borde kunna tas tillvara.

- Nej, det är inte så noga. Man vill mest prata med andra användare ändå.

- Egentligen inte viktigt för min egen del, men kanske för att locka fler besökare

- Ja, men inte för många. 1-2 föredrag är ganska lagom.

- PUSH har haft lite mer av en vänlig sammakomst än nått allvarligt, men det kan vara trevligt med nått intressant ämne, men inte nödvändigt tycker jag.

- Nej, inte speciellt viktigt. Kan vara roligt med någon enstaka, men blir jobbigt med många.

- AmiGBG är en mässa och mässor ska vara fulla av föredrag. Partyn brukar sällan ha sådana. Om de finns bör de vara ganska få.

- Tycker inte det är jätte viktigt (eftersom jag ser PUSH mer som ett tillfälle att umgås) men jag tackar inte nej till de föredrag som hålls. dholms altivec presentation var tex mycket trevlig.

- SVAR: Nja.

- Kanske vore roligt, beror ju på vad det är förstås...

- S: Visst är det alltid kul att höra föredrag osv, det kan ju vara bra "lockbete" att få hit mer folk. Men den största anledningen är ju att träffa allt trevlig folk.


6, Skall vi t.ex försöka upprätta försök till samarbete med andra användargrupper ? Har du förslag på användargrupp isådantfall ? Har du kontakt med någon användargrupp, eller med personer ur någon annan användargrupp ?

- Inte direkt användargrupp.. Men Fler A1 folk vore kul. Mac folk ser jag mest som en bonus.

- Tja, det vore kul om det kom fler mäniskor med t.ex. gamla classic amiga och retrodatorer som C64. Någon Macintosh-grupp vore väl kul annars kanske.

- Närmast som jag tänker på är ju ACG (AmiGBG) osv. då för att de ligger nära till hands, men det är ju klart

- Man kan koppla in några LUGgar.

- Att sammarbeta med andra skulle nog öka antalet besökare på PUSH. Eftersom vi är PowerPC, så hade det varit bäst att sammarbeta med andra grupper som har knytning till PPC, men som vi alla har sett så har inte det varit så lätt.

- Ingen direkt användargrupp, men folk från Norge är alltid trevligt.

- Amiga-folket verkar tyvärr för ointresserade. Mac-folk kan vi aldrig räkna med. Mac-folk är alldeles för professionella och skulle aldrig få för sig att plocka ihop sin dator för att sitta med en massa andra nördar. Mac-folk är inga nördar. De använder sin dator i jobbet och lite ströbrowsing och mail hemma.

- Samarbete med andra användargrupper skulle väl vara trevligt. Har dock inga lämpliga förslag på kandidater.

- SVAR: Nej.

- Ingen aning om vilka som finns häromkring mer än acg-gbg, men visst vore det kul med mer folk.

- S: -


7, Vad tycker du om möjlighet att kunna låna skärm under PUSH, är det något du tycker vi skall försöka informera mer om, och en möjlighet att kanske försöka utveckla än mer.

> Jag tror att möjlighet till att låna skärm är viktigt. Det är nog den delen som är jobbigast att släpa med sig.

> Jag hoppas att den möjligheten finns. Då vissa kanske reser lång med t.ex tåg eller liknande. Då är det jobbigt att både släpa på en dator och skärm.

- Själv har jag inte haft problem med plats åt min feta 19-tummare, men det är ju bra för de som inte har egen bil t.ex. Informationen om det tycker jag har gått fram, så att alla vet om det redan.

- Möjligheten att låna skärm är mycket bra ifall man kommer långväga och har problem att få med sig en skrymmande skärm helt klart.

- Skumt att det inte fanns information om det på PUSH-siten nu, isf hade man ju sluppit att ta med sig egen monitor! o.O

- Jag tycker det är jätte bra, det är inte så lätt att bära med sig en 17" CRT på buss/spårvagn. Vi skulle kanske ha en förhandsbokning av skärmar, så att vi vet hur många som behövs (några reserv skadar inte heller).

- Ja, vore bra att informera mer om det. Tror det kan locka fler besökare.

- Det är bra.

- Det kan väl tänkas vara bra, speciellt för folk som har svårt att ta med sig egen skärm. Ingen direkt personlig åsikt om när det gäller om det skall utvecklas mer... fast mer information brukar aldrig skada.

- SVAR: Det är bra när man inte har bil, jobbigt att bära monitorer..

- Det är ju mycket smidigare om man kan låna skärm, samtidigt blev jag själv väldigt sugen på en tft på förra PUSH, när jag lånade en.

- S: Att man kan låna skärman är super, jag hade själv inte möjligheten att ta med mig egen skärm förra PUSH och fick låna en.


8, Skulle du vilja se att PUSH växte till ett större datorparty ?

> Ja lite större hade vart roligt.

> Tycker det är bra som det är.. Det är mer att träffa de man chattar på nätet varje dag.

- Lite fler folk skulle vara roligt, men inte så att vi skulle behöva större lokaler. 30-40 personer snarare än de 15-20 vi haft nu vore nog lite bättre.

- Så länge det inte blir en "spel-LAN" så kan det bli så stort som möjligt Smile

- Ja

- Jo, det hoppas jag vi skulle lyckas med.

- Ja, något större. Men inte heller för stort, då förlorar man en del av känslan.

- Givetvis. Så länge det är PowerPC.

- Om du med det menar mer folk så ja, det brukar alltid vara trevligt. (Men exakt vad menas med "större datorparty"?)

- SVAR: Inte nödvändigtvis.

- Lite större än nuvarande funkar, men det är en avvägningsfråga, tycker jag. För stort kan bli jobbigt också...

- S: Ayemen, visst vill man det. Alltid kul att träffa likasinnade.


9, Vad tycker du om plattformar som förekommer på PUSH. Tycker du att det är positivt att PUSH strävar fokusera på PowerPC-plattformar ?

- Jadå, så länge ni inte förbjuder x86.

- Ja

- Det är väl kul att ha fokus på något sånt ja, så länge det är ok att ha med sig andra datorer som en extra pc eller kanske en amiga classic också. Men vill man köra bara pc kan man lika gärna åka på vilket LAN som helst i landet.

- Power to the people... Jag upskattar allt som inte använder Windows som default.

- Nej, jag hade gärna sett MIPS, SPARC, Alpha etc. Även ex BeOS/x86 eller SkyOS/x86 hade varit skoj.

- Det finns ju hur många vanliga partyn där x86 dominerar med counterstrike med mera, så en PowerPC party är inte fel, där man kan hålla på med annat än spel och möta mer likasinnade personer.

- Japp.

- Ja. Annars kan vi lika gärna åka på Dreamhack.

- Ja, annars skulle det bli som vilket Sven "x86" Svensson-hack som helst. Sådana finns det gott om (tror jag).

- SVAR: Ja. I och för sig är det viktiga vilken typ av människor som kommer, men det är ett bra sätt att uppnå ett bra resultat.

- Det tycker jag är enbart bra.

- S: JA!


10, Om du medverkade på förra PUSH, är det något ifrån förra PUSH du saknar detta PUSH ?

> Inte vad jag kan komma på direkt.

> Ja någon som dokumenterar med en film som AmiX/amidelf/mosdelf/whatever gjorde vid förra push.

- Folk med A1-datorer, de är lite underrepresenterade denna gången, eftersom flera inte kunde komma nu när det är sensommar. Många har andra planer då, så tiden som vi hade första PUSH (2004) var nog bättre.

- Sten, sax och påse Smile

- Deltagare.

- Norrmännen, men ifs så är det lite tystare nu.

- Inte vad jag kommer på.

- Folket..

- Mer AmigaOne folk (minskade med hälften juh, från 2 till 1 Wink.

- SVAR: Inte vad jag kan komma på.

- Mer folk är väl aldrig fel.

- S: Synd att inte Norrbaggarna dök upp. Smile


----------------------------

Vi tackar för att du tog dig tiden att läsa igenom, och för de svar och idéer du givit oss.

Du är mer än välkommen skriva fler tankar och idéer du har och som inte täcks in av någon
fråga, under detta:


- Tror att ett lägre inträde skulle kunna locka fler också.

- Saknar lite mer gemensamma aktiviteter. Behöver inte vara så väldans många, långa eller komplicerade. Skulle tex kunna anordna någon liten tävling i något klassiskt Amiga spel, ha visning av film som röstats fram etc. Kort å gott, det skall märkas lite mer att man är på PUSH och inte sitter hemma framför datorn och möglar. Jag vet, skall inte klaga för mycket, jag har inte gjort något för att förbättra situationen. Får väl ta mig i kragen å bli lite mer involverad tills nästa PUSH. Wink

- Ett bra initiativ, som jag hoppas kommer fortsätta framöver.








PUSH-hälsningar från arrangörerna !

_________________
Mvh Gunne
 
 View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website  
Reply with quote Back to top
Display posts from previous:     
Jump to:  
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Printable version Log in to check your private messages View next topic
Powered by PNphpBB2 © 2003-2004 The PNphpBB Group
Credits
All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2004-2012 by pegasos.org

backend|avantgo