www.pegasos.org :: View topic - Efter valet diskussion
http://www.ggsdata.se
Home   News   Forum   Gallery   
Search 
Login




 


 Log in Problems?
 New User? Sign Up!

Navigation

Online
Currently no members online:)

You are an anonymous user. You can register for free by clicking here
There are 1 unlogged users online !

Latest Web Links

Latest Downloads

Post new topic   Reply to topic
View previous topic Printable version Log in to check your private messages View next topic
Author Message
lisardman
Post subject:   PostPosted: Oct 15, 2006 - 06:09
Order of the Butterfly
Order of the Butterfly


Joined: Jan 14, 2004
Posts: 1940
Location: Karlsborg,Sverige
jag tror de har liten böjelse för sniglar på ögat.. därför de inte betalt

_________________
RR!
 
 View user's profile Send private message Visit poster's website ICQ Number 
Reply with quote Back to top
gunne
Post subject:   PostPosted: Oct 15, 2006 - 06:56
Order of the Pegasos
Order of the Pegasos


Joined: Aug 16, 2003
Posts: 2538
Location: Göteborg
Hej lisardman,

Det är möjligt, ang sniglar.

Läste att en ny minister råkat bli sjukskriven. Man kan ju hoppas på att det inte är ett utfall av ovan citat:

"Det är en person som vill utnyttja systemet till max och spenderar all sin tid till att försöka få så många bidrag som
möjligt istället för att försöka förbättra sin arbetssituation"

Edit:

Efter att ha läst nyheterna lite mer noggrant, så ser det ut som att det i detta fallet kanske finns fog för citatet och påståendet. Detta eftersom ministern som drabbats av 'sjukdomen' nu verkar vilja lämna in sin avskedsansökan och då får möjligheten till att kvittera ut ett rejält personligt avgångsvederlag ifrån statskansliet. Detta efter hela åtta dagars arbete (kan sjukdagarna vara inräknat i det också månntro ? Rolling Eyes )

_________________
Mvh Gunne
 
 View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website  
Reply with quote Back to top
dholm
Post subject:   PostPosted: Oct 15, 2006 - 11:48
Order of the Butterfly
Order of the Butterfly


Joined: Aug 26, 2003
Posts: 1784
Location: Malmö
Många verkar tro att detta skulle vara någon katastrofregering. Tänk då på att sossarna satt vid makten ganska länge och har haft gott om tid på sig att sålla i leden. Det finns rötägg överallt oavsett vilken bransch man jobbar i. Detta är ett tecken på hur viktigt journalistiken är i det demokratiska samhället. Det finns en symbios mellan politikerna och journalisterna där politikernas uppgift är att leda landet till framgång och journalisternas uppgift är att se till att de mest lämpliga kandidaterna gör det.

Tycker jag att den socialdemokratiska regeringen var en katastrof för Sverige? Nej, givetvis inte. De ville Sverige väl och gjorde mycket bra men inte genom de metoder som jag anser skulle vara bäst för vårat land. Det är först när man kommer ut till högerextremister och vänsterradikaler som man kan börja prata om en politisk katastrof, människor som låter känslor få bestämma över sunt förnuft.

Det finns inget tråkigare än människor som inte är öppna för nya idéer och vägrar ge nytänkande en chans.

_________________
I need this baby in a month send me nine women!
 
 View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website ICQ Number 
Reply with quote Back to top
ironfist
Post subject:   PostPosted: Oct 15, 2006 - 13:25
Order of the Pegasos
Order of the Pegasos


Joined: Jan 22, 2004
Posts: 2517
Location: Göteborg
dholm:
Image

Lätt bästa posten i tråden!

_________________
www.SecureHosting.se | Egen server med 512 MB RAM och 10 Mbit trafik 250 kr/mån | www.SecureNetworks.se
 
 View user's profile Send private message ICQ Number 
Reply with quote Back to top
lisardman
Post subject:   PostPosted: Oct 15, 2006 - 14:31
Order of the Butterfly
Order of the Butterfly


Joined: Jan 14, 2004
Posts: 1940
Location: Karlsborg,Sverige
det är alltid intressant o se vilka som pallar med att vara övervakade av media 24/7 vi kommer nog se lite fler avgångar de närmsta dagarna..

_________________
RR!
 
 View user's profile Send private message Visit poster's website ICQ Number 
Reply with quote Back to top
gunne
Post subject:   PostPosted: Oct 15, 2006 - 14:39
Order of the Pegasos
Order of the Pegasos


Joined: Aug 16, 2003
Posts: 2538
Location: Göteborg
Hej dholm,

Jag håller med dig i en del.

Jag har dock lite svårt att se vari nytänkandet ligger, eftersom jag inte kan se vari nytänkandet finns att ta på i det som diskuterats.

Det är också så att en del människor som anstränger sig inom det samhällspolitiska livet kommer igen även om man kan bli hårt ansatt, på riktiga eller oriktiga grunder, och utsatt för djup personlig granskning, speciellt om det hänt att man kanske på tveksamma grunder tillskansat sig fördel genom de möjligheter som bjuds, vilket då kan anses eller utmålas som ett missbruk. Dessa, tror jag, gör det iom att man har idéer och en vilja till att jobba inom det politiska samhällslivet för att arbeta för de idéer man känner för och tror på, och man kommer därför igen för att man vill fortsätta jobba med och för det man tror på.

Det finns också dem som gör saker med huvudsyftet, och som enda syfte, att tillskansa sig tillfälligtvis personliga fördelar.

Det är huvudanledningen till att jag tyckte citatet passade in i sammanhanget.

Det återstår att se hur dessa moderater agerar framöver, och om det finns någonting överhuvudtaget i det man proklamerat inför valet att man vill arbeta för. Kanske visar det sig att det ej längre finns något tillräckligt profitintresse, och att det av den anledningen enkelt uttryckt är ointressant.

_________________
Mvh Gunne
 
 View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website  
Reply with quote Back to top
ironfist
Post subject:   PostPosted: Oct 15, 2006 - 16:26
Order of the Pegasos
Order of the Pegasos


Joined: Jan 22, 2004
Posts: 2517
Location: Göteborg
gunne:
Skulle det vara något speciellt för moderaterna att se politiken
som ett personligt vinstintresse? Eller vad menar du med;

"Det återstår att se hur dessa moderater agerar framöver, och
om det finns någonting överhuvudtaget i det man proklamerat inför
valet att man vill arbeta för. Kanske visar det sig att det ej längre
finns något tillräckligt profitintresse, och att det av den anledningen
enkelt uttryckt är ointressant."

_________________
www.SecureHosting.se | Egen server med 512 MB RAM och 10 Mbit trafik 250 kr/mån | www.SecureNetworks.se
 
 View user's profile Send private message ICQ Number 
Reply with quote Back to top
gunne
Post subject:   PostPosted: Oct 15, 2006 - 17:18
Order of the Pegasos
Order of the Pegasos


Joined: Aug 16, 2003
Posts: 2538
Location: Göteborg
Hej ironfist,

Om du hade läst hela posten jag skrev, så hade du sett också bland annat denna texten (...huvudsyftet, och som enda syftet,...)

Det är ganska så enkelt att påvisa motsatsen, det vill säga att så inte är fallet för moderater.

Men om du säger till mig att du är moderat, och att du enbart ser på politiken som ett föremål för ditt personliga vinstintresse. Ja, då anser jag att du är en moderat som enbart ser politiken som ett föremål för ditt personliga vinstintresse, eftersom det är vad du har sagt till mig.

En slutsats att dra blir också då lätt, att allt som sades före valet av moderater, enbart är sagt ur marknadsföringssyfte för sitt parti (och utan politisk idéförankring eftersom det uppenbarligen inte handlar om politik), ungefär som att försöka marknadsföra och sälja konserverad gröt, och oavsett nya eller gamla moderater.

_________________
Mvh Gunne
 
 View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website  
Reply with quote Back to top
Plexus
Post subject:   PostPosted: Oct 15, 2006 - 18:09
Journeyman
Journeyman


Joined: Apr 23, 2006
Posts: 57

Heja Alliansen dom startar alldeles lysande i sin nya ställning Smile
Väntar spänt på nästa skandal, en sak är säker det har blivit spännande o läsa kvällstidningar igen Smile

Inget ont om Reinfeldt men han verkar inte ha mkt koll på sin omgivning, tror han personligen är en ärlig man men han verkar sakna stake. han skulle naturligtvis avskedat dom samma dag det kom fram att dom hycklat...
'våra härliga föredömmen Borelius och de andra menistrarna.

SKANDAL, SKANDAL, EN REGERINGS-SKANDAL!
Suck men jag hade inte väntat mig nå annat av borgligheten om jag ska vara seriös!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
 
 View user's profile Send private message  
Reply with quote Back to top
ironfist
Post subject:   PostPosted: Oct 15, 2006 - 18:21
Order of the Pegasos
Order of the Pegasos


Joined: Jan 22, 2004
Posts: 2517
Location: Göteborg
Plexus:
Några moderata politiker skiter i att betala TV-licensen;
De ska sparkas direkt, anser du.

SSU-ordföranden misshandlar både verbalt och fysiskt
en icke-svensk ordningsvakt;
Här behövde Göran inte göra något anser du, eller?
Hon har i veckan dömts i domstol på samtliga punkter
och hon får ändå sitta kvar?!

Mona Sahlin missbrukar riksdagens kreditkort och hon
får sitta kvar?

Danielsson ljuger och gör inte ett jota när 200.000
människor dör runt Indiska Oceanen varav över 600 svenska.
Där var det inga problem att han satt kvar?

Etc, etc.. Du har nog varit på lite för många väckelsemöten
lilla pojken min. Du ska nog försöka bilda dig en egen upp-
fattning om verkligheten istället.

Innan du attackerar Alliansen bör du nog se om ditt eget
hus där ute på vänsterkanten.

_________________
www.SecureHosting.se | Egen server med 512 MB RAM och 10 Mbit trafik 250 kr/mån | www.SecureNetworks.se


Last edited by ironfist on Oct 16, 2006 - 14:12; edited 1 time in total
 
 View user's profile Send private message ICQ Number 
Reply with quote Back to top
lisardman
Post subject:   PostPosted: Oct 16, 2006 - 03:19
Order of the Butterfly
Order of the Butterfly


Joined: Jan 14, 2004
Posts: 1940
Location: Karlsborg,Sverige
faktum är ironfist..
så vitt jag vet så fick Mona Sahlin kicken när det kom fram att hon använt kreditkortet o köpt toblerone vilket är en riktig
hon Stegö blev chef för "public services" om hon då har skitit i att betala tv-licens de 16 senaste åren av ren snålhet. Det står i lagen om man har en tv-mottagare i huset/lägenheten/kojjan/whatever så ska man betala 1968/år. Man är betalningsskyldig. Att sedan högsta chefen inte betalar av någon anledning hon inte kan motivera på ett bra sätt. (jag bodde i tyskland 1997) måste anses vara högst delikat. Hon sätter sig lixom i en situation som är ohållbar för sig själv. Men det verkar vara en sjuka att moderater inte betalar tv-licens. Jag känner själv ett par som inte gör det. Har man TV ska man jävlar i mig vara med o betala eller hur ironfist. Du betalar väl?

Och fick inte Lars Danielsson oxo kicken. Anna Sjödin lär inte vara ordförande för SSU så mycket längre. Däremot tror jag Persson skiter i vilket då han vet om att de kommer bli uppätna av pressen och inte orka förfölja sitt uppdrag så hon säger upp sig självt istället.

_________________
RR!
 
 View user's profile Send private message Visit poster's website ICQ Number 
Reply with quote Back to top
Trizt
Post subject:   PostPosted: Oct 16, 2006 - 03:36
Order of the Butterfly
Order of the Butterfly


Joined: Sep 08, 2003
Posts: 1370
Location: EU
Danielsson avgick av personliga skäl och tsusamin vart i Indiska ocianen.

Sak samma om politiker är röda eller blå, så klarar det sig inte på all de pengar som de tjänar och måste snåla och fiffla för att få ekonomin att gå ihop, men vad som är otroligt är att flesta andra klarar sig hanka fram o betala alla sina räkningar och ändå tjäna under 20000kr/m. Eftersom det är partierna som väljer vilka som ska få komma till sovjeten Stockholm och inte väljarna, riktig personval skulle vara långt bättre, en dålig politiker sitter aldrig längre än en mandatperiod.

_________________
Join the Pegasos.Org Team at Seti@Home.
 
 View user's profile Send private message MSN Messenger ICQ Number 
Reply with quote Back to top
ironfist
Post subject:   PostPosted: Oct 16, 2006 - 14:11
Order of the Pegasos
Order of the Pegasos


Joined: Jan 22, 2004
Posts: 2517
Location: Göteborg
Trizt:
Självklart var det Indiska oceanen.

Lisardman:
Anna Sjödin tog time-out igår men hon blev aldrig sparkad.

_________________
www.SecureHosting.se | Egen server med 512 MB RAM och 10 Mbit trafik 250 kr/mån | www.SecureNetworks.se
 
 View user's profile Send private message ICQ Number 
Reply with quote Back to top
lisardman
Post subject:   PostPosted: Oct 16, 2006 - 14:32
Order of the Butterfly
Order of the Butterfly


Joined: Jan 14, 2004
Posts: 1940
Location: Karlsborg,Sverige
nej... men hon lär aldrig komma tillbaka..

btw hörde att hon den där Stegö har avgått..

_________________
RR!
 
 View user's profile Send private message Visit poster's website ICQ Number 
Reply with quote Back to top
gunne
Post subject:   PostPosted: Oct 16, 2006 - 17:40
Order of the Pegasos
Order of the Pegasos


Joined: Aug 16, 2003
Posts: 2538
Location: Göteborg
Hej,

Känns som att det blir lite mycket politik just nu. Kanske upplevs det också som att jag angriper just moderater lite mycket, men det må vara hänt då.

Det känns lite överraskande att moderater gärna vill framhålla felsteg av enskilda individer hos sina politiska motståndare för att framhäva och motivera sin egen ovilja till att följa svenska regler. Speciellt med tanke på vad man sagt innan valet. Om det är så att moderater i allmänhet inte har några TV-mottagare, så behöver man inte betala någon TV-licens. Det kan ju dock vara trevligt om också företrädare för moderaterna vill ha TV-mottagare för att på så sätt exempelvis kunna ta del av nyhetsflödet som förmedlas via TV.

Dessutom kunde det ju vara trevligt om också moderata företrädare inte uttalar en klar ovilja till att exempelvis köpa 'hushållsnära tjänster' på ett korrekt vis.

Men det kanske är på det enkla viset att när moderater inte längre kan se något enskilt profitintresse man finner det obekvämt att följa regler och det genast blir ointressant. Eller är det av ideologiska skäl ?

Motsatsen kan enkelt påvisas om man önskar. Alla är tillåtna att göra felsteg och att komma igen. Och man kan också isådantfall uttala en vilja till att framledes försöka ändra detta.

För min del handlar det ej om att vilja 'sålla bland kamelerna'.

_________________
Mvh Gunne
 
 View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website  
Reply with quote Back to top
Display posts from previous:     
Jump to:  
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Printable version Log in to check your private messages View next topic
Powered by PNphpBB2 © 2003-2004 The PNphpBB Group
Credits
All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2004-2012 by pegasos.org

backend|avantgo