www.pegasos.org :: View topic - Problem med classic-spel (JIT-emu'n)?
http://www.ggsdata.se
Home   News   Forum   Gallery   
Search 
Login




 


 Log in Problems?
 New User? Sign Up!

Navigation

Online
Currently no members online:)

You are an anonymous user. You can register for free by clicking here
There are 1 unlogged users online !

Latest Web Links

Latest Downloads

Post new topic   Reply to topic
View previous topic Printable version Log in to check your private messages View next topic
Author Message
martinalexander
Post subject: Problem med classic-spel (JIT-emu'n)?  PostPosted: Jul 21, 2007 - 06:01
Addict
Addict


Joined: Feb 11, 2006
Posts: 203

Lyckas aldrig starta classic-spel genom JIT-emulatorn, provat både från aminet och nu ett från "Amiga Classix 2"-cd'n kallat "Dragon Slayer", problemet jag får är att skärmen blir helt grå så fort man startar det och man ser bara muspekaren förstorat, och där stannar den Confused !

Är detta ett problem gällande avsaknaden av "special-chip" eller vad kan detta bero på!?

I senaste fallet blev det extractat på hårddisken från en adf-fil!
 
 View user's profile Send private message  
Reply with quote Back to top
lisardman
Post subject: Re: Problem med classic-spel (JIT-emu  PostPosted: Jul 21, 2007 - 07:39
Order of the Butterfly
Order of the Butterfly


Joined: Jan 14, 2004
Posts: 1940
Location: Karlsborg,Sverige
du saknar customchip.. därför det inte fungerar Sad
Du får köra e-UAE eller något isåfall

_________________
RR!
 
 View user's profile Send private message Visit poster's website ICQ Number 
Reply with quote Back to top
martinalexander
Post subject: Re: Problem med classic-spel (JIT-emu  PostPosted: Jul 21, 2007 - 14:08
Addict
Addict


Joined: Feb 11, 2006
Posts: 203

Jo, men det är det jag inte riktigt förstår, emulerar E-UAE verkligen custom-chipen då Surprised !?
 
 View user's profile Send private message  
Reply with quote Back to top
Frek
Post subject: Re: Problem med classic-spel (JIT-emu  PostPosted: Jul 21, 2007 - 14:15
Member
Member


Joined: Jul 10, 2005
Posts: 96

Det är det som är hela poängen med att använda UAE (att det emulerar hårdvaran alltså)
 
 View user's profile Send private message  
Reply with quote Back to top
Charvel
Post subject: Re: Problem med classic-spel (JIT-emu  PostPosted: Jul 21, 2007 - 14:35
Addict
Addict


Joined: Jan 28, 2007
Posts: 234
Location: Borås
Jit:en fungerar bara med program och spel (ytterst få spel) som är systemvänliga. Allt som är skrivet för custumkretsarna i en Amiga måste Emuleras i UAE.
 
 View user's profile Send private message  
Reply with quote Back to top
Charvel
Post subject: Re: Problem med classic-spel (JIT-emu  PostPosted: Jul 21, 2007 - 14:51
Addict
Addict


Joined: Jan 28, 2007
Posts: 234
Location: Borås
Här har du en liten lista med MorphOS native Spel samt url till nedladdningar. Smile
 
 View user's profile Send private message  
Reply with quote Back to top
martinalexander
Post subject: Re: Problem med classic-spel (JIT-emu  PostPosted: Jul 21, 2007 - 15:21
Addict
Addict


Joined: Feb 11, 2006
Posts: 203

Huh, var Confused !?
 
 View user's profile Send private message  
Reply with quote Back to top
Frek
Post subject: Re: Problem med classic-spel (JIT-emu  PostPosted: Jul 21, 2007 - 15:35
Member
Member


Joined: Jul 10, 2005
Posts: 96

Charvel wrote:
Jit:en fungerar bara med program och spel (ytterst få spel) som är systemvänliga. Allt som är skrivet för custumkretsarna i en Amiga måste Emuleras i UAE.

Vad menar du med det? JITen berör bara CPU emuleringen, det kan påverka ett fåtal program som har högt krav på timing, demos tex. Men dom flesta spel ska fungera utan problem, jag har själv inte minnas några som helst problem (inte ens med dom demos jag provade) då JIT var påslaget i WinUAE.
PPC har inget JIT stöd överhuvudtaget, Och E-UAE är baseradt på WinUAE så jag antar det är samma JIT.
 
 View user's profile Send private message  
Reply with quote Back to top
Charvel
Post subject: Re: Problem med classic-spel (JIT-emu  PostPosted: Jul 21, 2007 - 16:09
Addict
Addict


Joined: Jan 28, 2007
Posts: 234
Location: Borås
martinalexander wrote:
Huh, var Confused !?
http://www.charra.fr/morphos/games.htm

Hehe, sorry. Missade att länka Smile
 
 View user's profile Send private message  
Reply with quote Back to top
Charvel
Post subject: Re: Problem med classic-spel (JIT-emu  PostPosted: Jul 21, 2007 - 16:16
Addict
Addict


Joined: Jan 28, 2007
Posts: 234
Location: Borås
@Frek
Jag har inte en susning om huruvida det SKA fungera eller inte i MorphOS!?
Oavsett hur teoretiskt saker och ting ska fungera väl i MorphOS jit så gör det inte det praktiskt. Ska man spela Amigaspel i MorphOS så är det bästa att köra UAE-
Kan ha att göra med att MorphOS jit inte emulerar customkretsarna i en Amiga. Det gör däremot E.UAE. Spelen kommer att fungera i E-uae som Lizardman skrev innan. UAE emulerar nämligen customkretsarna.
Har provat määäääängder med spel och bara dra igång dom under MorphOS utan UAE. 90% av fallen så går det åt pipan.
 
 View user's profile Send private message  
Reply with quote Back to top
Frek
Post subject: Re: Problem med classic-spel (JIT-emu  PostPosted: Jul 21, 2007 - 16:29
Member
Member


Joined: Jul 10, 2005
Posts: 96

charvel wrote:
@frek
jag har inte en susning om huruvida det ska fungera eller inte i morphos!?
Oavsett hur teoretiskt saker och ting ska fungera väl i morphos jit så gör det inte det praktiskt. Ska man spela amigaspel i morphos så är det bästa att köra uae-
kan ha att göra med att morphos jit inte emulerar customkretsarna i en amiga. Det gör däremot e.Uae. Spelen kommer att fungera i e-uae som lizardman skrev innan. Uae emulerar nämligen customkretsarna.
Har provat määäääängder med spel och bara dra igång dom under morphos utan uae. 90% av fallen så går det åt pipan.
jag pratar naturligtvis om jiten i uae.
 
 View user's profile Send private message  
Reply with quote Back to top
Display posts from previous:     
Jump to:  
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Printable version Log in to check your private messages View next topic
Powered by PNphpBB2 © 2003-2004 The PNphpBB Group
Credits
All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2004-2012 by pegasos.org

backend|avantgo