www.pegasos.org :: View topic - Några nya forum
http://www.ggsdata.se
Home   News   Forum   Gallery   
Search 
Login




 


 Log in Problems?
 New User? Sign Up!

Navigation

Online
Currently no members online:)

You are an anonymous user. You can register for free by clicking here
There are 1 unlogged users online !

Latest Web Links

Latest Downloads

Post new topic   Reply to topic
View previous topic Printable version Log in to check your private messages View next topic
Author Message
gunne
Post subject: Några nya forum  PostPosted: Aug 23, 2003 - 17:57
Order of the Pegasos
Order of the Pegasos


Joined: Aug 16, 2003
Posts: 2538
Location: Göteborg
Hej alla !

Har provat lite att skapa några nya forum. Och också ett medlemsforum för PUGS. Det forumet har medlemsstatus, dvs endast registrerade medlemmar på Pegasos.org kan skriva och läsa. Forumet syns inte heller förutom att man är registrerad användare.

De övriga forumen är än så länge öppna forum, dvs det går att skriva & läsa som gäst.

Hade tänkt att med tiden försöka hitta en bra balans mellan att ha öppna forum och forum med medlemsstatus, samt vi har också möjlighet skapa användargrupper som kan ha sina egna forum t.ex. Möjligheterna är många, och det är meningen att forumet skall komma utnyttjas och användas flitigt.

Testa gärna, och kom med synpunkter, än så länge är det ju i uppbyggnadsfas. Forumet & Pegasos.org är hostat på en egen dator, och det är upp till oss vad vi vill använda det till. Så var inte rädd för att komma med idéer.

_________________
Mvh Gunne
 
 View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website  
Reply with quote Back to top
Benke
Post subject: Re: Några nya forum  PostPosted: Aug 27, 2003 - 05:06
Member
Member


Joined: Aug 27, 2003
Posts: 97
Location: Stockholm
gunne wrote:
Hej alla !

Har provat lite att skapa några nya forum.


Jag tänkte föreslå en filarea och/eller länkar till filer med spel, drivrutiner, uppdateringar och annat som gör livet gladare.
Sen självklart ett forum där vi visar våra häftigt moddade pegasosburkar. Smile
//Benke

_________________
--------
Mvh /Benke

Pegasos G3@600
Radeon 64Mb
128Mb SDR
Samsung 16X DVD
 
 View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website  
Reply with quote Back to top
gunne
Post subject: Re: Några nya forum  PostPosted: Aug 27, 2003 - 12:38
Order of the Pegasos
Order of the Pegasos


Joined: Aug 16, 2003
Posts: 2538
Location: Göteborg
Benke wrote:


Jag tänkte föreslå en filarea och/eller länkar till filer med spel, drivrutiner, uppdateringar och annat som gör livet gladare.
Sen självklart ett forum där vi visar våra häftigt moddade pegasosburkar. Smile
//Benke


Utmärkta idéer Very Happy Sedan när vi drar igång forumet ordentligt så behöver vi också en del moderatorer som kan se över de olika delarna lite.

_________________
Mvh Gunne
 
 View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website  
Reply with quote Back to top
Trizt
Post subject: Re: Några nya forum  PostPosted: Sep 10, 2003 - 16:02
Order of the Butterfly
Order of the Butterfly


Joined: Sep 08, 2003
Posts: 1370
Location: EU
Benke wrote:
Jag tänkte föreslå en filarea och/eller länkar till filer med spel, drivrutiner, uppdateringar och annat som gör livet gladare.
Sen självklart ett forum där vi visar våra häftigt moddade pegasosburkar. :)


Bara en tanke som jag fick när jag läste detta, AmiNet är väl ok i sig, men där blandas ju allt, dvs AmigaOS, WOS, MorphOS med mer. Det kanske skulle finnas ett AmiNet mostsvarighet med endast MorphOS program.

Eller vad tror ni om det?
 
 View user's profile Send private message MSN Messenger ICQ Number 
Reply with quote Back to top
Guest
Post subject: Re: Några nya forum  PostPosted: Sep 12, 2003 - 13:32






Trizt wrote:
Benke wrote:
Jag tänkte föreslå en filarea och/eller länkar till filer med spel, drivrutiner, uppdateringar och annat som gör livet gladare.
Sen självklart ett forum där vi visar våra häftigt moddade pegasosburkar. Smile


Bara en tanke som jag fick när jag läste detta, AmiNet är väl ok i sig, men där blandas ju allt, dvs AmigaOS, WOS, MorphOS med mer. Det kanske skulle finnas ett AmiNet mostsvarighet med endast MorphOS program.

Eller vad tror ni om det?



Hur är det med Genesis egen ftp server? Hur stor roll kommer det att spela i framtiden?

Pasi
 
   
Reply with quote Back to top
gunne
Post subject: Re: Några nya forum  PostPosted: Sep 12, 2003 - 15:54
Order of the Pegasos
Order of the Pegasos


Joined: Aug 16, 2003
Posts: 2538
Location: Göteborg
De har en ftp som de startat där uppdateringar till MorphOS + programvaran till Super Bundle finns.

Nu är ju just detta lite speciellt iom det endast är avsett för Pegasos-användare, så man måste registrera sig och få sin användarid.

Men man har också talat om mer allmän ftp.

Att betänka är t.ex detta med bandbredd, + att det också krävs regelbundet administrativt arbete.

Har själv haft lite funderingar över det, men som sagt det krävs ordentlig bandbredd och krävs fundera på. Vi tar en sak i taget, Rom byggdes inte på en dag sa alltid de gamla grekerna Smile




Anonymous wrote:
Trizt wrote:
Benke wrote:
Jag tänkte föreslå en filarea och/eller länkar till filer med spel, drivrutiner, uppdateringar och annat som gör livet gladare.
Sen självklart ett forum där vi visar våra häftigt moddade pegasosburkar. Smile


Bara en tanke som jag fick när jag läste detta, AmiNet är väl ok i sig, men där blandas ju allt, dvs AmigaOS, WOS, MorphOS med mer. Det kanske skulle finnas ett AmiNet mostsvarighet med endast MorphOS program.

Eller vad tror ni om det?



Hur är det med Genesis egen ftp server? Hur stor roll kommer det att spela i framtiden?

Pasi

_________________
Mvh Gunne
 
 View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website  
Reply with quote Back to top
Trizt
Post subject: Re: Några nya forum  PostPosted: Sep 12, 2003 - 18:45
Order of the Butterfly
Order of the Butterfly


Joined: Sep 08, 2003
Posts: 1370
Location: EU
gunne wrote:
Har själv haft lite funderingar över det, men som sagt det krävs ordentlig bandbredd och krävs fundera på. Vi tar en sak i taget, Rom byggdes inte på en dag sa alltid de gamla grekerna :-)


Tja, det finns ju alternativ till mycket bandbredd, mirrors. Problemet med Genesi är att det inte har vågat/velat att man satt upp mirrors av deras ftp, detta hade ju gjort allt mycket smidigare för alla.
Om man har tillräkligt många, så skulle till och med teliasoneras ADSL räcka långt.
 
 View user's profile Send private message MSN Messenger ICQ Number 
Reply with quote Back to top
gunne
Post subject: Re: Några nya forum  PostPosted: Sep 12, 2003 - 19:31
Order of the Pegasos
Order of the Pegasos


Joined: Aug 16, 2003
Posts: 2538
Location: Göteborg
Trizt wrote:


Tja, det finns ju alternativ till mycket bandbredd, mirrors. Problemet med Genesi är att det inte har vågat/velat att man satt upp mirrors av deras ftp, detta hade ju gjort allt mycket smidigare för alla.
Om man har tillräkligt många, så skulle till och med teliasoneras ADSL räcka långt.


Jag föreslår att vi flyttar denna diskussionen till PUGS medlemsforumet. Skapar en ny tråd där Smile

_________________
Mvh Gunne
 
 View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website  
Reply with quote Back to top
Display posts from previous:     
Jump to:  
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Printable version Log in to check your private messages View next topic
Powered by PNphpBB2 © 2003-2004 The PNphpBB Group
Credits
All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2004-2012 by pegasos.org

backend|avantgo