www.pegasos.org :: View topic - Mozilla, default värden ändrade
http://www.ggsdata.se
Home   News   Forum   Gallery   
Search 
Login




 


 Log in Problems?
 New User? Sign Up!

Navigation

Online
Currently no members online:)

You are an anonymous user. You can register for free by clicking here
There are 1 unlogged users online !

Latest Web Links

Latest Downloads

Post new topic   Reply to topic
View previous topic Printable version Log in to check your private messages View next topic
Author Message
Trizt
Post subject: Mozilla, default värden ändrade  PostPosted: Feb 18, 2004 - 20:01
Order of the Butterfly
Order of the Butterfly


Joined: Sep 08, 2003
Posts: 1370
Location: EU
Sådär ja... nu har jag kompilerat om Mozilla 1.7a 3 gånger idag.
Eftersom GTK2 blockerar ctrl-shift kombinationer och att jag vill ha en mer exprimentell Mozilla, så har jag min egen lilla ebuild.

Inget mer än att ta bort enigmail, eftersom denna inte funkar ihop med 1.7a, sen så se till att få till en ok ersättning toolkit (tyvärr så är inte qt längre inkluderad i Mozilla).

Men men kompilerade först Mozilla, själva buggandet gick fint, men när jag skulle kopiera text in ett textfält, så ville mozilla försöka öppna sidan "/usr/bin/wish", som den inte lyckades hitta.
Sen så försökte jag öppna ett nytt fönster genom att trycka på mitten knappen över en länk, inget hände...

Gjorde ett par ändringar till i ebuilden o kompilerade om allt, samma problem. Samma problem igen, så la till --with-x för att vara helt säker på att det skulle bli "rätt", tittade på antikrundan medans väntade på att det skulle bli färdigkompilerat. Återigen så funkade det inte...

Som tur så hittade jag denna sida med information om olika inställningar i prefs.js http://www.geocities.com/pratiksolanki

Det ser ut att man i mozilla har valt att göra den lika under alla operativsystem o vara mer "kass", men ifall ni vill behålla det vanliga funktionaliteten så får ni lägga till följande i era prefs.js
Code:
user_pref("clipboard.autocopy", true);
user_pref("middlemouse.paste", true);
user_pref("middlemouse.contentLoadURL", true);
user_pref("middlemouse.scrollbarPosition", true);
user_pref("middlemouse.openNewWindow", true);


Japp, det vart det lilla jag ville säga...
 
 View user's profile Send private message MSN Messenger ICQ Number 
Reply with quote Back to top
Display posts from previous:     
Jump to:  
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Printable version Log in to check your private messages View next topic
Powered by PNphpBB2 © 2003-2004 The PNphpBB Group
Credits
All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2004-2012 by pegasos.org

backend|avantgo