www.pegasos.org :: View topic - Retro-Super-Fredag (varning för 272KB bild) :]
http://www.ggsdata.se
Home   News   Forum   Gallery   
Search 
Login




 


 Log in Problems?
 New User? Sign Up!

Navigation

Online
Currently no members online:)

You are an anonymous user. You can register for free by clicking here
There are 1 unlogged users online !

Latest Web Links

Latest Downloads

Post new topic   Reply to topic
View previous topic Printable version Log in to check your private messages View next topic
Author Message
T1k
Post subject: Retro-Super-Fredag (varning för 272KB bild) :]  PostPosted: Mar 12, 2004 - 21:19
Journeyman
Journeyman


Joined: Mar 04, 2004
Posts: 55
Location: Stockholm
Yup det är superfredag och så här kul
Image
kan man ha istället för att dra ut på krogen Razz

_________________
Mind - Universe - Mind - Universe
 
 View user's profile Send private message ICQ Number 
Reply with quote Back to top
kozz
Post subject:   PostPosted: Mar 12, 2004 - 22:21
Butterfly
Butterfly


Joined: Aug 16, 2003
Posts: 883
Location: Göteborg
Ahh, det spelet va det ett tag sedan man såg.

Underbart spel egentligen Smile

Blir dock inte mycket spela nu för tiden...

_________________
Programmers are tools for converting caffeine into code.
 
 View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger ICQ Number 
Reply with quote Back to top
BlackEagle
Post subject:   PostPosted: Mar 14, 2004 - 22:18
Addict
Addict


Joined: Aug 19, 2003
Posts: 181
Location: Karlstad
Både min 20-åriga och min 6-åriga lillbror sitter lite då och då härinne med A600n och kör Super Frog, Speedball 2 eller Turrican II. Så det blir en del spelandes fortfarande, och de håller ju verkligen, de gamla klassikerna. Turrican II är fortfarande mitt favoritspel, alla kategorier, alla plattformer.

_________________
OnyxSoft - Amigans never surrender, they know they can do it better...
 
 View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger ICQ Number 
Reply with quote Back to top
T1k
Post subject:   PostPosted: Mar 15, 2004 - 01:30
Journeyman
Journeyman


Joined: Mar 04, 2004
Posts: 55
Location: Stockholm
BlackEagle wrote:
Både min 20-åriga och min 6-åriga lillbror sitter lite då och då härinne med A600n och kör Super Frog, Speedball 2 eller Turrican II. Så det blir en del spelandes fortfarande, och de håller ju verkligen, de gamla klassikerna. Turrican II är fortfarande mitt favoritspel, alla kategorier, alla plattformer.


offff du också! TurricanII har format mig till den människa jag är idag! Det var min första kontakt med amigans underbara värld och jag tillbringade mååååånga timmar framför TV'n efter den dagen. När jag första gången hade klarat spelet så befann jag mig i en konstig form av extas, OCH ångest över att spelet var slut. Razz

Alltså, jag tänkte på en grej härom kvällen när jag satt och lirade Lemmings (hade glömt hur kul det är!), vore det inte tufft att ordna nån slags scoreboard för gamla amigaklassiker? Alltså att man skickar in sitt rekord eller vad det kan vara till en sajt, som kanske jag håller i Very Happy, och blir rankad. För allvarligt talat, spelen på PC har blivit riktigt tråkiga! Det var en befrielse att få lira lite Project-X efter alla FPS-lir. CS, UT, UT2k3, UT2k4, COD, AVP, PoP, BF1942, RTCW och allt vad de heter (hur många förkortningar finns det?!), same s**t different story.

Jag utmanar dig i alla fall, BlackEagle, på TurricanII, TimeAttack! Very Happy (dvs se vem som kan klara spelet snabbast. det finns väl iofs inget annat sätt än att ta tid och sen lita på den andra, men det bör väl gå bra, eller? Smile)

_________________
Mind - Universe - Mind - Universe
 
 View user's profile Send private message ICQ Number 
Reply with quote Back to top
BlackEagle
Post subject:   PostPosted: Mar 15, 2004 - 22:32
Addict
Addict


Joined: Aug 19, 2003
Posts: 181
Location: Karlstad
Hehe, jag var 21 år när jag klarade det första gången, för jag blev alltid avbruten när jag var yngre. Skulle iväg nånstans eller så var det skola dagen efter så man fick ge sig. Så jag väntade länge på den tillfredsställelsen.

Och nu är min gamla fina Wico Command Bat Handle glapp i kontakten. (världens bästa joystick för övrigt, de som gillar Tac-II är indoktrinerade från C64-tiden och vet inte bättre, hehe)

Men jag ska se om jag kan få ordning på den, är inte så kul att spela plattformsspel med en CD32-pad. Får se om jag har tid att dra igenom TII också.

Har du provat Turrican2002 till PC för övrigt?! Det är faktist ruskigt bra, och helt gratis att dra hem. De har använt Amigans sprite till huvudfiguren och sen fixat snyggare bakgrunder m.m. Sen har de gjort om banorna så man tror att det är samma först, men märker att det är mycket större Smile Bara att googla efter det genast om du har en hyfsat snabb PC.

_________________
OnyxSoft - Amigans never surrender, they know they can do it better...
 
 View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger ICQ Number 
Reply with quote Back to top
T1k
Post subject:   PostPosted: Mar 16, 2004 - 13:20
Journeyman
Journeyman


Joined: Mar 04, 2004
Posts: 55
Location: Stockholm
BlackEagle wrote:
Har du provat Turrican2002 till PC för övrigt?! Det är faktist ruskigt bra, och helt gratis att dra hem. De har använt Amigans sprite till huvudfiguren och sen fixat snyggare bakgrunder m.m. Sen har de gjort om banorna så man tror att det är samma först, men märker att det är mycket större Smile Bara att googla efter det genast om du har en hyfsat snabb PC.

w00t!!
/me drar iväg och googlar i hundranittio *wroooom*

_________________
Mind - Universe - Mind - Universe
 
 View user's profile Send private message ICQ Number 
Reply with quote Back to top
dholm
Post subject:   PostPosted: Mar 16, 2004 - 13:40
Order of the Butterfly
Order of the Butterfly


Joined: Aug 26, 2003
Posts: 1784
Location: Malmö
Bah, skiten kräver ju windows. Då var det ju inte intressant.

_________________
I need this baby in a month send me nine women!
 
 View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website ICQ Number 
Reply with quote Back to top
BlackEagle
Post subject:   PostPosted: Mar 16, 2004 - 13:55
Addict
Addict


Joined: Aug 19, 2003
Posts: 181
Location: Karlstad
@dholm

Ja, det är ju ett spel.

Jag köpte PCn för att spela spel på, alltså har jag Windows på den. En Arbetstation med Linux har inget värde alls för mig. Jag kan ju göra det mesta i MorphOS, och de få andra saker klarar Windows ganska bra.

Och jag är inte intresserad alls av att köra Linux på
Pgasosen, för då måste jag ju boota om och kan inte köra MOS-programmen under den tiden, inte intressant alltså.

Men för folk som inte spelar spel kan jag förstå att det är bra med Linux på PCn.

_________________
OnyxSoft - Amigans never surrender, they know they can do it better...
 
 View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger ICQ Number 
Reply with quote Back to top
Display posts from previous:     
Jump to:  
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Printable version Log in to check your private messages View next topic
Powered by PNphpBB2 © 2003-2004 The PNphpBB Group
Credits
All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2004-2012 by pegasos.org

backend|avantgo