www.pegasos.org :: View topic - MorphOS 1.5? Kanske om några veckor!
http://www.ggsdata.se
Home   News   Forum   Gallery   
Search 
Login




 


 Log in Problems?
 New User? Sign Up!

Navigation

Online
Currently no members online:)

You are an anonymous user. You can register for free by clicking here
There are 1 unlogged users online !

Latest Web Links

Latest Downloads

Post new topic   Reply to topic
View previous topic Printable version Log in to check your private messages View next topic
Author Message
dholm
Post subject: MorphOS 1.5? Kanske om några veckor!  PostPosted: Oct 16, 2003 - 14:12
Order of the Butterfly
Order of the Butterfly


Joined: Aug 26, 2003
Posts: 1784
Location: Malmö
Först dök detta mailet upp (jag klippte bort några bitar):
Från en person @genesi-usa.com

Quote:
> We can order The Peg I to Peg II upgrade on pegasosppc.com, but is it a
> pre-order or a true order ? If I order my upgrade now, when will I receive
> the Peg 2 ?

I am not involved in that aspect of the business, so I do not have an
absolute answer. As such, I can only guess at when the motherboards will
ship, just like you. My best guess is that they want to ship the new boards
with 1.5 in a few weeks, but again, that is only a guess on my part.


Några minuter senare dök detta upp från någon @fr.genesi.lu:

Quote:
<person@genesi-usa.com>,
YOU DO NOT HAVE ANY INFORMATION TO SPEAK ABOUT MORPHOS 1.5


Slutligen såg vi följande inlägg från personen som "försa" sig:

Quote:
Just a little misunderstanding folks. Nothing to see here. As I stated
originally, I have absolutely zero official information and my comments
regarding any release of MorphOS were "just a guess on my part". I did not
intend for this to be blown completely out of proportion as it was.


Kan det vara så att vi kommer få 1.5 om bara några veckor? Kommer vi äntligen få AmiTCP? Och framförallt, när får jag tag på en Peg2 Wink?
 
 View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website ICQ Number 
Reply with quote Back to top
Johan
Post subject:   PostPosted: Oct 16, 2003 - 14:17
Member
Member


Joined: Aug 16, 2003
Posts: 117
Location: Malmö
Såg också det och kommenterade att de kanske borde använda sina interna kommunikationsystem för att skälla på varandra.
 
 View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website ICQ Number 
Reply with quote Back to top
dholm
Post subject:   PostPosted: Oct 16, 2003 - 14:29
Order of the Butterfly
Order of the Butterfly


Joined: Aug 26, 2003
Posts: 1784
Location: Malmö
Jag har hört en hel del dåligt om MorphOS utvecklare. I början så motverkade det tex en linuxport. Innan Sven Luther började jobba för Genesi så var det en f.d. Gentoo developer som skrev på Pegasos kerneln och MorphOS-folket försökte hela tiden hindra honom från att få tag på dokumentation.

Från början skulle ju Pegasos vara en helt öppen plattform med dokumentationen tillgänglig för alla, men det satte MorphOS-utvecklarna stopp för. Bill och Raquel vill fortfarande att all dokumentation skall vara öppen men de verkar inte vilja gå emot MorphOS-utvecklarna utan försöker istället lösa det internet (enligt rykten).
 
 View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website ICQ Number 
Reply with quote Back to top
gunne
Post subject: Hi  PostPosted: Oct 16, 2003 - 15:02
Order of the Pegasos
Order of the Pegasos


Joined: Aug 16, 2003
Posts: 2538
Location: Göteborg
Tjosan !

Vi kanske inte skall dra iväg med för mycket spekulationer om dittan och dattan här nu ?

1; Du kommer bara att kunna köpa Peg2 genom GGS-Data, eftersom jag köpt de allihop Wink

Skämt åsido, det kan nog vara så att många är ivriga, och det är inget fel i det, men kanske kan man råka skriva något förivrat emellanåt, eller som i vartfall någon annan upplever förivrat. Jag kanske själv gör så ibland också.

Sedan till vad det gäller rykten om att någon skulle vara dålig eller så tror jag inte är att lägga så stor vikt vid egentligen. saker är alltid utrymme för förändringar, nya idéer kommer upp mm och att det förekommer lite gliringar eller så hör väl till lite.

Debatter på t.ex ann kan emellanåt vara lite hetsiga, på gott och på ont, och det gäller att lära sig läsa dessa om man vill läsa dem.

En del tycker jag själv ibland kan synas eller verka helt desperata i att försöka framställa saker på sitt sätt, men det hör väl till.

Well, take care !

_________________
Mvh Gunne
 
 View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website  
Reply with quote Back to top
Trizt
Post subject:   PostPosted: Oct 19, 2003 - 07:51
Order of the Butterfly
Order of the Butterfly


Joined: Sep 08, 2003
Posts: 1370
Location: EU
Det lilla jag har sett av mail/forum svar från genesi, så ser det ut som de ofta har problem att läsa den ursprungliga texten, det är som de alltid missar saker som 'my guess' och liknande.

Nått som jag är lite less på är att man har en newsgroup, men den har man valt att inte satsa på, den hade varit väldigt lämplig att ha för vanliga fråger och svar om problem, istället för att X personer tjatar om samma sak upprepade gånger på IRC:n. Samma gäller ju Gentoo (fast de saknar ju en newsgroup), IRC kräver ju att den personen som har svaret är där när man ställer frågan och att den person som kan svara inte har tröttnat på att svara för att den kanske har fått frågan så många gånger.

Sen det här med maillist, riktigt hatar dom, fyller INBOX like mycket som spam och man har inte "thread-struktur" som på newsgroup och sen att man inte informerar hur/var för att joina är ju en annan stor brist. Så jag måste säga att "Genesi" inte har lyckats så bra med information och det har lag på dövörat, nog för att jag tjatat sedan jag blev BT2 att det behövs information och bättre kanaler.
 
 View user's profile Send private message MSN Messenger ICQ Number 
Reply with quote Back to top
gunne
Post subject: epost  PostPosted: Oct 19, 2003 - 13:22
Order of the Pegasos
Order of the Pegasos


Joined: Aug 16, 2003
Posts: 2538
Location: Göteborg
Hej Trizt

Jag brukar sortera och filtrera epost i olika lådor, vilket jag tycker underlättar en del. Det görs enkelt i Yam som jag använder, och sker automatiskt när posten hämtas.

Genesi har tre epostlistor, varav via den som heter beta2info endast post ifrån Genesi skickas ut, t.ex när ny mjukvara eller annan info finns tillgänglig. Inget annat skickas ut via den epostlistan.

Varje kund som köpt Pegasos-kort av oss på GGS-Data får en inbjudan till dessa tre epostlistor ifrån Nicolas Sallin på Genesi. Denna inbjudan skickas ut på svenska eftersom jag översatt den till svenska för honom.

Han brukar också alltid svara ganska så snabbt och bra för det mesta tycker jag.

Vilken newsgroup tänker du på ?

Morphzone.org är ju en trevlig webportal tycker jag, och finns en hel del info och tips att få där.

Och sedan kommer ju också nyheter oftast på morphos-news.de

Och så har vi ju Pegasos.org också Smile

_________________
Mvh Gunne
 
 View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website  
Reply with quote Back to top
dholm
Post subject:   PostPosted: Oct 19, 2003 - 21:50
Order of the Butterfly
Order of the Butterfly


Joined: Aug 26, 2003
Posts: 1784
Location: Malmö
Quote:
Sen det här med maillist, riktigt hatar dom, fyller INBOX like mycket som spam och man har inte "thread-struktur" som på newsgroup...


Ehh? Vadå inte har thread-struktur. Jag kör sylpheed-claws och den threader utan större problem. Varje reply innehåller en identifierare som talar om vilket mail det är den är svar på (eftersom alla kanske inte behåller Re: ...). Så det är inga större problem för en mail-klient att tråda mailboxarna.

_________________
I need this baby in a month send me nine women!
 
 View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website ICQ Number 
Reply with quote Back to top
Trizt
Post subject: Re: epost  PostPosted: Oct 28, 2003 - 17:55
Order of the Butterfly
Order of the Butterfly


Joined: Sep 08, 2003
Posts: 1370
Location: EU
gunne wrote:

Genesi har tre epostlistor, varav via den som heter beta2info endast post ifrån Genesi skickas ut, t.ex när ny mjukvara eller annan info finns tillgänglig. Inget annat skickas ut via den epostlistan.

Varje kund som köpt Pegasos-kort av oss på GGS-Data får en inbjudan till dessa tre epostlistor ifrån Nicolas Sallin på Genesi. Denna inbjudan skickas ut på svenska eftersom jag översatt den till svenska för honom.


Nått sådant har jag aldrig sett, det närmaste jag har sett av maillistan är att någon sa till mig att joina, men uppgifter hur ville inte ges.


gunne wrote:

Vilken newsgroup tänker du på ?


comp.sys.amiga.morphos


gunne wrote:

Morphzone.org är ju en trevlig webportal tycker jag, och finns en hel del info och tips att få där.


Jag upplever morphzone "lagish", så jag orkar inte med den, det är en anledning varför jag gillar newsgroups, slipper o stitta o vänta på en massa grafik, jag får texten med en gång istället.
 
 View user's profile Send private message MSN Messenger ICQ Number 
Reply with quote Back to top
gunne
Post subject: epostlistor  PostPosted: Oct 29, 2003 - 15:48
Order of the Pegasos
Order of the Pegasos


Joined: Aug 16, 2003
Posts: 2538
Location: Göteborg
Trizt:

Du kan skriva till Nicolas själv om du vill Smile

nsallin@fr.genesi.lu

Be att få info om epostlistor, du kan hälsa från mig om du vill.

_________________
Mvh Gunne
 
 View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website  
Reply with quote Back to top
Display posts from previous:     
Jump to:  
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Printable version Log in to check your private messages View next topic
Powered by PNphpBB2 © 2003-2004 The PNphpBB Group
Credits
All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2004-2012 by pegasos.org

backend|avantgo