www.pegasos.org :: View topic - Pegasos tangentbord?
http://www.ggsdata.se
Home   News   Forum   Gallery   
Search 
Login




 


 Log in Problems?
 New User? Sign Up!

Navigation

Online
Currently no members online:)

You are an anonymous user. You can register for free by clicking here
There are 1 unlogged users online !

Latest Web Links

Latest Downloads

Post new topic   Reply to topic
View previous topic Printable version Log in to check your private messages View next topic
Author Message
Trizt
Post subject: Pegasos tangentbord?  PostPosted: Nov 01, 2003 - 21:03
Order of the Butterfly
Order of the Butterfly


Joined: Sep 08, 2003
Posts: 1370
Location: EU
Jovist så kan man ju använda sig av en helt valig PS/2 tangentbord till en Pegasos, men det ser ju helt fel ut med fönster-knappar och alt/alt-gr och som en gammal Amiga användare så saknar man ju liksom Amiga-knappen.

Jag liksom önskar att det fanns en Pegasos/MorphOS tangentbord, där man kunde ha Pegasos-knappar och MorphOS-knappar.
Hade ju önskat att ett sådant tangentbord skulle ha knappar som Amiga 2000 tangentbord, vilka var väldigt behagliga att skriva på och som till skillnad från dagens tangetnbord, så var den tyst också.

Men dröma kan man ju alltid göra...

Men finns det någon changs att GGS-Data att få tag på nått sånt eller att special tillverka tangenter till nån av de tangentbord som säljs?
 
 View user's profile Send private message MSN Messenger ICQ Number 
Reply with quote Back to top
dholm
Post subject:   PostPosted: Nov 01, 2003 - 21:29
Order of the Butterfly
Order of the Butterfly


Joined: Aug 26, 2003
Posts: 1784
Location: Malmö
Vad som vore ännu bättre är kanske ett Solaris-tangentbord som har neutrala tecken på sina knappar (som dessutom är vettiga).
Att sätta en bild på en muspekare och en meny på en knapp är ju som att ha en knapp där det står "Mitt namn är ".

_________________
I need this baby in a month send me nine women!
 
 View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website ICQ Number 
Reply with quote Back to top
gunne
Post subject:   PostPosted: Nov 01, 2003 - 22:53
Order of the Pegasos
Order of the Pegasos


Joined: Aug 16, 2003
Posts: 2538
Location: Göteborg
Jag använder själv ett vanligt Colorcase silver/svart keyboard till Pegasos. Det är tyst och fint och känns mjukt i förhållande till Amiga-tangentbordet jag har till Amigan.

Alt Gr-tangent t.ex är en fördel i en del sammanhang.

Börjar också vänja mig vid tangentuppsättningen, och tycker den känns bättre än på Amiga-tgb.

Men givetvis, man skulle ju kunna byta ut windows-tangenterna mot tangenter med t.ex en liten blåvinge på, det hade ju inte varit så dumt.

Kan se om jag kan kolla upp prisuppgift på det. Det får ju vara någorlunda kvalitét på trycket också tycker jag för att vara värt, samt att folk är intresserade betala den lilla extrakostnaden det blir.

Isåfall kanske man kan tänka sig även att möjlighet finns välja tangenter med t.ex pingvin eller boingboll på.

Knapparna kommer ju att isådantfall passa till just dessa tangentborden som finns i svart, svart/silver samt vitt.

Samma knappar till svart & svart/silver men vita till det vita tgb.

_________________
Mvh Gunne
 
 View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website  
Reply with quote Back to top
Trizt
Post subject:   PostPosted: Nov 02, 2003 - 00:11
Order of the Butterfly
Order of the Butterfly


Joined: Sep 08, 2003
Posts: 1370
Location: EU
Låter great Gunne, har du någon bra bild på tangentbordet, så att man kan få en uppfattning hur de ser ut.

jo, självklart så behöver det vara en viss kavlitet på trycket. Sitter här med en keytronic tangentbord, kanske två år gammal, vissa tangenter håller på att förlora trycket, men innan jag sålde min A2000, så vart det tangentbordet ca 6-7 år gammalt och man såg ingen slitage på trycket.

Saknar faktiskt lite gamla Amiga tangentbordet, både layout och skrivkänslans skull, men det är väl lite nostalgi över det hela också.
 
 View user's profile Send private message MSN Messenger ICQ Number 
Reply with quote Back to top
gunne
Post subject:   PostPosted: Nov 02, 2003 - 11:50
Order of the Pegasos
Order of the Pegasos


Joined: Aug 16, 2003
Posts: 2538
Location: Göteborg
Keyboard + mus + speakers i ett paket, 139:-

Deskm vit

Deskm svart

Deskm silver

_________________
Mvh Gunne
 
 View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website  
Reply with quote Back to top
drbrain
Post subject:   PostPosted: Nov 02, 2003 - 12:20
Newbie


Joined: Aug 19, 2003
Posts: 12
Location: Helsingborg
gunne wrote:
Keyboard + mus + speakers i ett paket, 139:-

Deskm vit

Deskm svart

Deskm silver


Köpte det svarta tangebordet av GGS och för 79:-(tror jag det var) så är det ett kalas tangetbord. Knapparna känns skönare(tystare, mjukare) än på mitt 250:- Logitech som jag har till PCn.
Det jag saknar är ett handledsstöd men det kan man ju å andra sidan köra speparat på Biltema lr nåt Laughing

_________________
----------
Pegasos G3@600MHz, 256MB, Voodoo3
 
 View user's profile Send private message ICQ Number 
Reply with quote Back to top
BlackEagle
Post subject:   PostPosted: Nov 02, 2003 - 15:24
Addict
Addict


Joined: Aug 19, 2003
Posts: 181
Location: Karlstad
Sitter också med ett ColorCase-tangentbord på Pegen här. Och det första jag gjorde när jag kom hem var att hitta mig ett par små klistermärken (såna som brukar följa med etiketterna till tomma videoband) och klistrade över Windoze-tangenterna Smile Så nu har jag blåvita fotbollar där... Det har iofs börjat slitas lite på den ena, men det är ju bara att sätta på nya klistermärken.

_________________
OnyxSoft - Amigans never surrender, they know they can do it better...
 
 View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger ICQ Number 
Reply with quote Back to top
dholm
Post subject:   PostPosted: Nov 02, 2003 - 15:47
Order of the Butterfly
Order of the Butterfly


Joined: Aug 26, 2003
Posts: 1784
Location: Malmö
På mitt förra tangentbord så skrapade jag bort trycken med en kniv. Jag har inte vågat göra det med det här tangentbordet för det är svart och jag är rädd för att det inte skulle vara genomgående svart Sad.

_________________
I need this baby in a month send me nine women!
 
 View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website ICQ Number 
Reply with quote Back to top
Trizt
Post subject:   PostPosted: Nov 02, 2003 - 17:15
Order of the Butterfly
Order of the Butterfly


Joined: Sep 08, 2003
Posts: 1370
Location: EU
gunne wrote:
Keyboard + mus + speakers i ett paket, 139:-
Deskm svart


Den svarta såg ju helt okey ut, men har en låda som jag funderade på att Pegasosen skulle få ärva, men då behöver jag en ny låda till min "server", hade funderat på en svart aluminium låda... men så finns det så mycket jag skulle vilja ha och lite fickpengar räcker inte riktigt till allt :( så om det är nån som har en million eller två att avvara, så är jag villig o spendera dem.
 
 View user's profile Send private message MSN Messenger ICQ Number 
Reply with quote Back to top
dla
Post subject:   PostPosted: Jan 06, 2004 - 04:56
Just looking around


Joined: Jan 06, 2004
Posts: 1
Location: stockholm
annars finns
http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=322&session=d6758d290f0b085e35bb26b50993a64a

lite dyrt men ...

Det ar inte helt sant att man kan anvanda svensk teckenuppsattning, kan/orkar inte kolla men har for mig att man inte kan anvanda '|'. Jag bytte fran svensk teckenuppsatting till amerikansk uppstatting. Man slipper alt-gr, alla tecken kan skrivas med shift. Fungerar i morphos/openbsd/linux men inte i OF.
 
 View user's profile Send private message  
Reply with quote Back to top
Display posts from previous:     
Jump to:  
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Printable version Log in to check your private messages View next topic
Powered by PNphpBB2 © 2003-2004 The PNphpBB Group
Credits
All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2004-2012 by pegasos.org

backend|avantgo