www.pegasos.org :: View topic - Flytta Ambients filbrowser till en egen skärm
http://www.ggsdata.se
Home   News   Forum   Gallery   
Search 
Login




 


 Log in Problems?
 New User? Sign Up!

Navigation

Online
Currently no members online:)

You are an anonymous user. You can register for free by clicking here
There are 1 unlogged users online !

Latest Web Links

Latest Downloads

Post new topic   Reply to topic
View previous topic Printable version Log in to check your private messages View next topic
Author Message
kempaboy
Post subject: Flytta Ambients filbrowser till en egen skärm  PostPosted: Jan 20, 2007 - 12:31
Newbie


Joined: Jan 20, 2007
Posts: 17

Hej jag skulle vilja använda jumpscreen på ambients filbrowser.
Har testat att sätta showjump i windowclass.c till true och kompilera om ambient men det vill ej funka.
Är det någon som vet om det fattas kod för detta eller hur man går runt det?

Bra tex om man vill ha mp3 spelaren på en egen skärm och kunna browsa runt i filstrukturen utan att byta tillbaka till ambients skärm...
 
 View user's profile Send private message  
Reply with quote Back to top
Trizt
Post subject: Re: Flytta Ambients filbrowser till en egen skärm  PostPosted: Jan 20, 2007 - 17:08
Order of the Butterfly
Order of the Butterfly


Joined: Sep 08, 2003
Posts: 1370
Location: EU
Kanske bätter o försöka få tag på Chaozer på IRC o höra med han, har för mig att han fortfarande håller på med Ambient.

_________________
Join the Pegasos.Org Team at Seti@Home.
 
 View user's profile Send private message MSN Messenger ICQ Number 
Reply with quote Back to top
kozz
Post subject: Re: Flytta Ambients filbrowser till en egen skärm  PostPosted: Jan 22, 2007 - 08:55
Butterfly
Butterfly


Joined: Aug 16, 2003
Posts: 883
Location: Göteborg
Eller så kör man ett annat program i stil med Directory Opus eller liknande.

_________________
Programmers are tools for converting caffeine into code.
 
 View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger ICQ Number 
Reply with quote Back to top
gunne
Post subject: Re: Flytta Ambients filbrowser till en egen skärm  PostPosted: Jan 23, 2007 - 20:19
Order of the Pegasos
Order of the Pegasos


Joined: Aug 16, 2003
Posts: 2538
Location: Göteborg
Hej kempaboy,

Jag kan välja 'Jump to Screen'-funktionen i alla MUI-applikationer. Förstår inte riktigt hur du menar med i Ambients filbrowser ? Menar du när du väljer visa filer med list-vy i ett fönster ? Ambient kan mig veterligt ej ha flera skrivbord om det är det du tänker på ?

Ang Ambient-frågor och till exempel kompilering, så är #ambient på irc.freenode.net den bästa mötesplatsen, alternativt epost-listan, vilken du kan nå genom www.ambient-desktop.com

_________________
Mvh Gunne
 
 View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website  
Reply with quote Back to top
kempaboy
Post subject:   PostPosted: Jan 25, 2007 - 15:19
Newbie


Joined: Jan 20, 2007
Posts: 17

Hej Gunne.
Japp visa filer med list vy i ett fönster är precis vad jag vill, fast på en annan skärm.
Eftersom det är ett mui fönster så tycker jag man borde kunna välja en annan skärm men som sagt koden för det saknas nog:(
Tack för tipset ska kika på irc.freenode.net
 
 View user's profile Send private message  
Reply with quote Back to top
gunne
Post subject:   PostPosted: Jan 27, 2007 - 13:26
Order of the Pegasos
Order of the Pegasos


Joined: Aug 16, 2003
Posts: 2538
Location: Göteborg
Hej kempaboy,

Även om Ambient i sig själv använder MUI, så är fönster knutna till Ambient i sig själv ej en enskild MUI-applikation.

Det är som jag känner till enbart en MUI-applikation som kan ha denna funktionen - 'flytta mellan olika skärmar'.

Om du exempelvis startar en applikation som till exempel AminetRadio, så kan du göra så att du i MUI skapar en skärm med förslagsvis namnet AminetRadio. Du kan också då ifrån MUI Settings öppna och stänga denna nya skärmen. Du kan sedan om du vill i Settings för AminetRadio flytta AminetRadio till denna nya skärmen vi just skapade. Allting du sedan gör och startar ifrån AminetRadio, som till exempel öppna dialogrutor för att visa/bläddra bland filer, kommer då att öppnas på denna nya skärmen.

Som sagt också, Ambient har mig veterligt ej support för att ha flera skrivbord, liknande som vad du kan finna i Linux-system. Jag vet ej heller om det går att starta flera Ambient, och på så sätt ha flera skärmar/skrivbord med Ambient. Har ej provat. Möjligtvis skulle det kunna gå att göra via något Arexx-script. Många program fungerar så att dem kan startas flera gånger och finnas flera igång samtidigt, och om de då är konfigurerade att använda en egen skärm kan det bli att varje som startas öppnar en ny skärm.

Ej heller Directory Opus som kozz nämner ovan kan mig veterligt ha flera skrivbord.

Det kunde ju kanske eventuellt varit intressant kunna ha flera skrivbord, eller att kunna ha flera Ambient-skärmar öppet samtidigt, liknande som är normalt för Linux-system.

_________________
Mvh Gunne
 
 View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website  
Reply with quote Back to top
gunne
Post subject:   PostPosted: Feb 03, 2007 - 23:50
Order of the Pegasos
Order of the Pegasos


Joined: Aug 16, 2003
Posts: 2538
Location: Göteborg
För att ansluta till ovan.

Här har jag öppnat en ny skärm, och startat två shell, AminetRadio, Snoopium och öppnat ett fildialogfönster. Ingen Ambient, men en skärm på klassiskt maner.

Image

Klickar man på bilden kan man se en större bild.

_________________
Mvh Gunne
 
 View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website  
Reply with quote Back to top
Display posts from previous:     
Jump to:  
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Printable version Log in to check your private messages View next topic
Powered by PNphpBB2 © 2003-2004 The PNphpBB Group
Credits
All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2004-2012 by pegasos.org

backend|avantgo