www.pegasos.org :: View topic - Installera PegXlin? Hjälp!!
http://www.ggsdata.se
Home   News   Forum   Gallery   
Search 
Login




 


 Log in Problems?
 New User? Sign Up!

Navigation

Online
Currently no members online:)

You are an anonymous user. You can register for free by clicking here
There are 1 unlogged users online !

Latest Web Links

Latest Downloads

Post new topic   Reply to topic
View previous topic Printable version Log in to check your private messages View next topic
Author Message
drbrain
Post subject: Installera PegXlin? Hjälp!!  PostPosted: Oct 25, 2003 - 18:54
Newbie


Joined: Aug 19, 2003
Posts: 12
Location: Helsingborg
Jag måste ha hjälp då jag är väldigt mkt nybörjare på linux, har installerat RH och Mandrake på PC och testat lite men det är ju lika enkelt(?) som att köra in windows.

Lite hårdvarufakta först:
Pegasos G3
256MB REG(köpt hos GGS)
Voodoo3
Realtek RTL8029 10Mbit
Maxtor 2.2GB MorphOS, Master - Primary IDE
Fujitsu 2.5GB tänkt till PegXlin, Slave - Primary IDE
LG 52x CD, Master - Secondary IDE

Jag har försökt följa readme'n som följer med på skivan men ärligt talat så fattar jag inte mycket av det som står där. Det är ju inte dirket utförligt förklarat. Nåja..Hårddisken partitionerade jag i MorphOS med SCSIconfig och har en 2.2GB "Linux Native" och en 300MB "Linux Swap" och så långt är väl allt ok. Sen börjar det kniviga. Confused
("install" och "pegxlin" ligger på Morphos bootpartition)
Jag startar med "boot install video=tdfx hdb=ide" och Debian-installationen startar och sen kör jag ut i shell, kollar för säkerhets skull med fdisk att partitionerna ser ok ut och det gör dom så jag kör "hdinstall" men då kör den igen lite text att bla inte CDn hittas och "nano-tiny" startas direkt och inget att hoppas in på hårddisken.