www.pegasos.org :: View topic - Mysfaktor-hårdvarutiden är över
http://www.ggsdata.se
Home   News   Forum   Gallery   
Search 
Login




 


 Log in Problems?
 New User? Sign Up!

Navigation

Online
Currently no members online:)

You are an anonymous user. You can register for free by clicking here
There are 1 unlogged users online !

Latest Web Links

Latest Downloads

Post new topic   Reply to topic
View previous topic Printable version Log in to check your private messages View next topic
Author Message
gurking
Post subject: Re: Mysfaktor-hårdvarutiden är över  PostPosted: Dec 04, 2009 - 15:01
Order of the Pegasos
Order of the Pegasos


Joined: Jul 17, 2004
Posts: 2709

SMF wrote:
@gurking

Det kan inte vara vinstdrivande men av nån anledning så har ju Hyperion myspysslat med AmigaOS i en massa år så då tycker jag allt att det är din skyldighet som Amigan att ta till dig mysfaktorn som finns där men som dina skygglappar verkar hindra dig ifrån att vara flexibel nog att göra det så istället sitter du där med nappflaskan i munnen och låter dig bli matad av bill gates & steve jobs


Om en mysfaktor av ett operativsystem ska överleva.
Så måste man acklimatisera utvecklingen efter den mängd
av konsumenter som drar nytta av produkten långt över hundra procent.

Man vinner inget med en egen nischad hårdvara.
Se så många som gjort sig av med sina amigadatorer och dylikt
och argumenterat,, att ingen chans finns

Vad hände med honom som höll på att göra en svensk amigasajt?
Det var på den tiden strax innan X-files forum lades ned.
Bara för att projektet Amiga NG drog ut på tiden så
gav han upp och lade ner sajten. Han tvivlade direkt.
 
 View user's profile Send private message Visit poster's website  
Reply with quote Back to top
SMF
Post subject: Re: Mysfaktor-hårdvarutiden är över  PostPosted: Dec 04, 2009 - 20:14
Butterfly
Butterfly


Joined: Mar 02, 2004
Posts: 922
Location: Växjö
Fel gurking,det enda som behövs är mysfarbröder som dig & ett jävla bra kaffe från dom finaste kaffebrygarna som är aprovedmärkta. har man bara det så blir dom fina farbröderna mjöfiga och mysfaktorn behålls.

Syftar du på sidan som hette nåt i stil med amigan.nu ? jag tror han va helt själv att driva sidan och tillslut orkade han inte jaga nyheter osv längre.

MvH

SMF

_________________
Min dator är bättre än din
 
 View user's profile Send private message  
Reply with quote Back to top
gurking
Post subject: Re: Mysfaktor-hårdvarutiden är över  PostPosted: Dec 05, 2009 - 12:15
Order of the Pegasos
Order of the Pegasos


Joined: Jul 17, 2004
Posts: 2709

Tyvärr är det så att jag hade honom ett tag på ICQ. Han sa via ICQ att Amiga inte var nåt
att satsa på och hade ställd undan sin A4000T. Det blev i fortsättningen PC och Windows.
 
 View user's profile Send private message Visit poster's website  
Reply with quote Back to top
SMF
Post subject: Re: Mysfaktor-hårdvarutiden är över  PostPosted: Dec 07, 2009 - 00:57
Butterfly
Butterfly


Joined: Mar 02, 2004
Posts: 922
Location: Växjö
Va synd att han inte va mjöfigare än så. Har du kvar mig på icq då? jag har inte sett dig där på evigheter ;(

_________________
Min dator är bättre än din
 
 View user's profile Send private message  
Reply with quote Back to top
Plexus
Post subject: Re: Mysfaktor-hårdvarutiden är över  PostPosted: Dec 07, 2009 - 19:27
Journeyman
Journeyman


Joined: Apr 23, 2006
Posts: 57

Hej igen Gurkning! kan inte låta bli o diskutera med dig helt enkelt. Varför pratar du alltid för andra? Hur vet du hur dagens Amigaavändare upplever mysfaktorn? Varför ska du alltid ha rätt? vad vill du ska hända innom Amiga branchen? trivs du bara med AmigaOS om 99% av världens datoranvändare just använder AmigaOS? Blir mysfaktorn större då? Varför denna diskussion var vill du den ska leda till?

Din Starka sida tycks inte vara AmigaOS/ datorer överhuvudtaget, den tycks snarare vara Kaffesorter och KaffeBryggare, eller? du är nog i fel forum helt enkelt Smile

Var nu så snäll och god, Svara ärligt nu på mina frågor!

Innan nån hånar mig, min starka sida var/är inte svenska, lol!
 
 View user's profile Send private message  
Reply with quote Back to top
lisardman
Post subject: Re: Mysfaktor-hårdvarutiden är över  PostPosted: Dec 07, 2009 - 19:58
Order of the Butterfly
Order of the Butterfly


Joined: Jan 14, 2004
Posts: 1940
Location: Karlsborg,Sverige
@Plexus

Du har glömt gurkings absolut starkaste sida och de är hans fina dragspelsmusik

_________________
RR!
 
 View user's profile Send private message Visit poster's website ICQ Number 
Reply with quote Back to top
gurking
Post subject: Re: Mysfaktor-hårdvarutiden är över  PostPosted: Dec 08, 2009 - 17:37
Order of the Pegasos
Order of the Pegasos


Joined: Jul 17, 2004
Posts: 2709

Plexus wrote:
Hej igen Gurkning! kan inte låta bli o diskutera med dig helt enkelt. Varför pratar du alltid för andra? Hur vet du hur dagens Amigaavändare upplever mysfaktorn? Varför ska du alltid ha rätt? vad vill du ska hända innom Amiga branchen? trivs du bara med AmigaOS om 99% av världens datoranvändare just använder AmigaOS? Blir mysfaktorn större då? Varför denna diskussion var vill du den ska leda till?

Din Starka sida tycks inte vara AmigaOS/ datorer överhuvudtaget, den tycks snarare vara Kaffesorter och KaffeBryggare, eller? du är nog i fel forum helt enkelt Smile

Var nu så snäll och god, Svara ärligt nu på mina frågor!

Innan nån hånar mig, min starka sida var/är inte svenska, lol!


Varför anstränger du dig så uselt att inte svara på de utlägg jag redan skrivit?
Ett OS blir inte vinstdrivande på datorer som saknar majoritet av
praktisk användning.

Hur har man tänkt vinna något att göra ett OS som bara
är för hobby,, men industrier använder inte detta?

Se t.ex. GGS-data som inte säljer några färdiga mysdatorer.
Hur ska det kunna locka nytt folk att börja bli intresserade?

GGS-data bekräftar att mysfaktortiden är över.
Efter att ha sålt Pegasos och Amiga1 så gav GGS-data upp.

Nu har GGS-data blivit en vanlig butik som alla andra
och satsar på produkter som majoriteten av folk köper

Och Tricom Data gav redan upp med Amigadatorer för flera år sen.
Deras amigabil var ju så snygg som de körde omkring i.
De hade ju mittsidan i tidningen Amiga Info.

Vad får du för reflektioner över att så många butiker som
behärskat amigadatorer plötsligt har dunstat på rad
som dominobrickor?

Hur många butiker finns att hitta som säljer udda datorer?

Sverige är inget land när det gäller mysfaktorhårdvara. För att !!!!
När det inte finns butiker som säljer dessa så kan såklart inte
folk köpa.

Mysfaktortiden är över. Varför vimlar det inte av butiker
i landet som det var förr? Har du en konsekvent förklaring?

Följdfråga
Hur kommer det sig att dessa amigasynonyma datorer
inte väcker inspiration så att det vimlar av butiker?

Kan vi båda vara överens att något är fel i strategin som är orsaken?
Vad kan det bero på?
 
 View user's profile Send private message Visit poster's website  
Reply with quote Back to top
Plexus
Post subject: Re: Mysfaktor-hårdvarutiden är över  PostPosted: Dec 09, 2009 - 18:30
Journeyman
Journeyman


Joined: Apr 23, 2006
Posts: 57

Men på 1980 till mitten av 90talet fanns inte Siba, Elgiganten,PC city och
Monster-stora varuhus som Mediamarket att handla lågpris Datorer framtagna i Fabriker från Kina....Vare sig det stod IBM/PC, Mac, Atari eller Amiga loga på dem, eller?
kanske därav mysfaktorn försvann för din del vad vet jag!

Tror nog dom stora Elektronikhusen pressar ner priserna på sina produkter så små butiker försvinner pga av att alla vänder sig dit istället. bara en naturlig del i utvecklingen att majoriteten handlar i monsterbutiker eftersom priset är lägre! Men varför startar inte du en Mysfaktor butik med Goa SAM eller Pegasos burkar me OS4.1 eller MorphOS förinstallat så kommer vi o handlar av dig Smile

Du kan inte leva kvar 80 talet och begära att min 14 åriga son ska göra det, han tycker Amiga suger så är det bara, vare sig jag eller du tycker nåt annat. Barnen växer upp med andra Hypade saker i idag Smile

Tycker man ska vara glad överhuvudtaget att man äns kan köra ett Amiga System idag med tanke på hur data världen utvecklats. Jag e nöjd med Sam o os4
 
 View user's profile Send private message  
Reply with quote Back to top
ironfist
Post subject: Re: Mysfaktor-hårdvarutiden är över  PostPosted: Dec 09, 2009 - 20:48
Order of the Pegasos
Order of the Pegasos


Joined: Jan 22, 2004
Posts: 2517
Location: Göteborg
Idag såg jag ett kuvert hos en kund från Amiga.

_________________
www.SecureHosting.se | Egen server med 512 MB RAM och 10 Mbit trafik 250 kr/mån | www.SecureNetworks.se
 
 View user's profile Send private message ICQ Number 
Reply with quote Back to top
gurking
Post subject: Re: Mysfaktor-hårdvarutiden är över  PostPosted: Dec 09, 2009 - 22:22
Order of the Pegasos
Order of the Pegasos


Joined: Jul 17, 2004
Posts: 2709

Jamen!!! Nu när det kryllar av stora varuhus så borde väl det vara en bra förutsättning? Hur har man tänkt att en produkt ska
hittas och köpas,, när den inte syns?
Inte så konstigt att så många har gett upp,, när butiker rationaliserat bortamiga-program och dylikt.
Själva konkurser tycks satt ett markant stort ärr när butiker dunstade i kedjereaktion.

Det är väl uppenbart att det inte väcker något intresse för ynglingar när man måste leta efter produkten
samt att det inte är så flexibelt att köpa program.

ggs-data har inte den senaste AmigaOS. Var köper folk AmigaOS? Det blir ju ingen lyckad försäljning.

Får inga träffar alls när man söker på nätet.
 
 View user's profile Send private message Visit poster's website  
Reply with quote Back to top
SMF
Post subject: Re: Mysfaktor-hårdvarutiden är över  PostPosted: Dec 10, 2009 - 12:01
Butterfly
Butterfly


Joined: Mar 02, 2004
Posts: 922
Location: Växjö
Här gurkan, varsegod http://www.acube-systems.biz/index.php?page=resellers
När du varit inne på den länken så vet du sedan vart du kan mysfaktorhandla Smile
Du kan tacka mig sen med en kram

_________________
Min dator är bättre än din
 
 View user's profile Send private message  
Reply with quote Back to top
gurking
Post subject: Re: Mysfaktor-hårdvarutiden är över  PostPosted: Dec 10, 2009 - 15:04
Order of the Pegasos
Order of the Pegasos


Joined: Jul 17, 2004
Posts: 2709

Ett Amiga OS för 1499kr. Hur kan det vara vinstdrivande med tanke på att det inte är så många
som använder dessa udda datorer? När man inte heller tar ställning för att försöka lansera ut ett system
så att företag ska använda detta.

Så kan man ju ifrågasätta i vilket användningsområde dessa udda datorer har och vilken funktionalitet?

Hur kan det komma sig att PC och Mac blev en så vinstdrivande produkt som majoriteten använder?
.........Hur kan det komma sig att en tredje dator i marknaden besynnerligt nog inte får plats att lyckas?

Kan det bero på att nutidens udda datorer har vanliga kortplatsen istället för egna speciella?

Kanske dags med en ny nischad dator med ett vektorbaserat grafikkort. Också hybrid för bitmapps.
Datorn ska vara specialgjort för riktigt avancerad grafik.

Nu kan alla som jobbar med tidningar och CAD program slänga ut sina Mac-datorer när deras tid är ute
Heeejjddåå Mac. Välkommen in mysfaktordator med vektor-ramminne och slimpack-accelerator.
 
 View user's profile Send private message Visit poster's website  
Reply with quote Back to top
SMF
Post subject: Re: Mysfaktor-hårdvarutiden är över  PostPosted: Dec 12, 2009 - 07:51
Butterfly
Butterfly


Joined: Mar 02, 2004
Posts: 922
Location: Växjö
@gurking

Det är du som är mysfaktorn och det är du som skapar en vinst genom att handla, men det är du måste skapa ett användningsområde för du är mysfaktorn som lanserar ut systemet. vi följer och gör som du gör. så snälla, köp ingen mac eller pc! jag vill fortsätta använda mitt anal till o skita

_________________
Min dator är bättre än din
 
 View user's profile Send private message  
Reply with quote Back to top
gurking
Post subject: Re: Mysfaktor-hårdvarutiden är över  PostPosted: Dec 12, 2009 - 12:38
Order of the Pegasos
Order of the Pegasos


Joined: Jul 17, 2004
Posts: 2709

SMF wrote:
@gurking

Det är du som är mysfaktorn och det är du som skapar en vinst genom att handla, men det är du måste skapa ett användningsområde för du är mysfaktorn som lanserar ut systemet. vi följer och gör som du gör. så snälla, köp ingen mac eller pc! jag vill fortsätta använda mitt anal till o skita


Du som endast tillhör en minoritet utgör då ingenting. Det är som datoranvändare
som är svarta hål. Använder du dator på jobbet? I så fall blir du tvungen att
använda datorer du inte gillar.

I och med att du blir tvungen att använda motbjudande system på jobbet
så kan man ju inte påstå att du representerar det datorsystem som du
anser är bäst.

Vad folk gör hemma med sina datorer inverkar inte något på industriverksamheten
 
 View user's profile Send private message Visit poster's website  
Reply with quote Back to top
SMF
Post subject: Re: Mysfaktor-hårdvarutiden är över  PostPosted: Dec 13, 2009 - 19:32
Butterfly
Butterfly


Joined: Mar 02, 2004
Posts: 922
Location: Växjö
man ska jobba på jobbet, inte sitta o mysa.
Har gurking nåt jobb?

_________________
Min dator är bättre än din
 
 View user's profile Send private message  
Reply with quote Back to top
Display posts from previous:     
Jump to:  
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Printable version Log in to check your private messages View next topic
Powered by PNphpBB2 © 2003-2004 The PNphpBB Group
Credits
All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2004-2012 by pegasos.org

backend|avantgo