www.pegasos.org :: View topic - MacOS X på Pegasos?
http://www.ggsdata.se
Home   News   Forum   Gallery   
Search 
Login




 


 Log in Problems?
 New User? Sign Up!

Navigation

Online
Currently no members online:)

You are an anonymous user. You can register for free by clicking here
There are 1 unlogged users online !

Latest Web Links

Latest Downloads

Post new topic   Reply to topic
View previous topic Printable version Log in to check your private messages View next topic
Author Message
ealm
Post subject: MacOS X på Pegasos?  PostPosted: Jan 22, 2004 - 01:55
Just looking around


Joined: Oct 19, 2003
Posts: 2
Location: Stockholm
Jag är i köpa tankar att skaffa min första PPC dator (om man inte räknar min GC Wink

Valet står mellan en begagnad Apple G4 eller en Pegasos PPC.

Jag har redan en PC som kör BeOS och Linux, så det är i första hand MacOSX jag är intresserad av att köra. Duger plattformen för MacOSX leker jag dock gärna lite med MorphOS och AmigaOS 4 om den skulle komma till Peg (jag har kört Amiga för länge sedan).

Därför undrar jag hurpass bra MOL fungerar. Måste jag boota in i X först och sen starta upp MacOS, eller finns det in mer "inbäddad" starter för MacOSX?
Hur bra presterar en Pegasos PPC med MOL jämfört med en Apple PPC?
 
 View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger  
Reply with quote Back to top
dholm
Post subject:   PostPosted: Jan 22, 2004 - 08:36
Order of the Butterfly
Order of the Butterfly


Joined: Aug 26, 2003
Posts: 1784
Location: Malmö
Du kan köra MOL på en framebuffer också. Men MOL stödjer inte OpenGL så du får ingen Quartz Extreme, annars funkar det relativt bra.
Är du enbart intresserad av att köra OSX så är det bättre att du skaffar en Apple dock. Dessutom så är det ju olagligt att köra OSX i MOL på en Pegasos eftersom licensen bara tillåter dig att köra det på Apples datorer.
Det är möjligt att skriva en loader för att boota OSX native på en Pegasos, men som sagt, eftersom det är olagligt så tror jag ingen vågar sig på att göra det.

_________________
I need this baby in a month send me nine women!
 
 View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website ICQ Number 
Reply with quote Back to top
Display posts from previous:     
Jump to:  
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Printable version Log in to check your private messages View next topic
Powered by PNphpBB2 © 2003-2004 The PNphpBB Group
Credits
All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2004-2012 by pegasos.org

backend|avantgo