www.pegasos.org :: View topic - Mobil abonnemang, var försiktiga!
http://www.ggsdata.se
Home   News   Forum   Gallery   
Search 
Login




 


 Log in Problems?
 New User? Sign Up!

Navigation

Online
Currently no members online:)

You are an anonymous user. You can register for free by clicking here
There are 1 unlogged users online !

Latest Web Links

Latest Downloads

Post new topic   Reply to topic
View previous topic Printable version Log in to check your private messages View next topic
Author Message
Trizt
Post subject: Mobil abonnemang, var försiktiga!  PostPosted: Jan 24, 2004 - 13:15
Order of the Butterfly
Order of the Butterfly


Joined: Sep 08, 2003
Posts: 1370
Location: EU
Vet att detta inte riktigt hör hemma här, men tycker det skulle vara synd om mina kära Peggy ägande kompisar ifall ni skulle bli lurade.

Några kanske har redan hört talas om mobil och även fast telefoni abonnemang från PGOne och ACM och andra network marketing företag. Jag skulle avråda er från att beblanda er med dessa företag, iaf inte gå och bli "partner" och köpa aktier i företaget (dessa är övervärderade).
Har jobbat på ett av företagen, det är mycket som inte fungerar och en del kontrakt godkänns även ifall de kan vara lite tveksamma fall, gamla abonnemang blir avstängda innan det nya har kommit igång osv.
För er som inte känner till network marketing, så fungerar det på samma sätt som pyramidspel, de som är med o startar tjänar bra med pengar, medans resten... ja, ni kan ju räkna ut det.

Så var lite försiktiga ifall ni funderar o byta abonnemang till nått av de nya som har dykt upp på sista tiden, det kanske inte blir så billigt o bra som man först tror.


Last edited by Trizt on Jan 31, 2004 - 20:23; edited 1 time in total
 
 View user's profile Send private message MSN Messenger ICQ Number 
Reply with quote Back to top
lisardman
Post subject:   PostPosted: Jan 25, 2004 - 19:41
Order of the Butterfly
Order of the Butterfly


Joined: Jan 14, 2004
Posts: 1940
Location: Karlsborg,Sverige
Själv är jag stark motståndare till sådana här skumma och udda bolag. Innan jag hoppar på ett avtal av någonting så brukar iaf jag kolla upp bolaget om vad det är för något. Jag brukar även läsa på svarta listan.
 
 View user's profile Send private message Visit poster's website ICQ Number 
Reply with quote Back to top
Trizt
Post subject:   PostPosted: Jan 31, 2004 - 20:26
Order of the Butterfly
Order of the Butterfly


Joined: Sep 08, 2003
Posts: 1370
Location: EU
Jo, det är det enda bästa man kan göra, tyvärr så hamnar inte företag som dessa på svarta listan med en gång, utan det tar ett litet tag.

Jag tycker väldigt mycket synd om de personer som har tagit dessa abonnemang och sen undrar jag hur det står till med den mentala kappaciteten hos dem som har blivit partners och värvar abonnenter. De blir mer eller mindre lurade på pengarna när de köper aktier som inte har nått värde.
 
 View user's profile Send private message MSN Messenger ICQ Number 
Reply with quote Back to top
Display posts from previous:     
Jump to:  
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Printable version Log in to check your private messages View next topic
Powered by PNphpBB2 © 2003-2004 The PNphpBB Group
Credits
All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2004-2012 by pegasos.org

backend|avantgo