www.pegasos.org :: View topic - Locka nybörjare till pegasos plattformen
http://www.ggsdata.se
Home   News   Forum   Gallery   
Search 
Login




 


 Log in Problems?
 New User? Sign Up!

Navigation

Online
Currently no members online:)

You are an anonymous user. You can register for free by clicking here
There are 1 unlogged users online !

Latest Web Links

Latest Downloads

Post new topic   Reply to topic
View previous topic Printable version Log in to check your private messages View next topic
Author Message
Guest
Post subject: Re: Locka nybörjare till pegasos plattformen  PostPosted: Apr 19, 2004 - 19:21






lisardman wrote:
Jag satt och funderade på om det finns några bra argument för varför man ska ansluta sig till våran plattform. Wink Jag har en kompis som jag nu försöker övertala att skaffa en pegasos då han funderar på att sälja sin stationära dator( han har även en laptop) och köpa en pegasos. Någon som har några fina försäljningsknep..


Heh, reggade mig precis här på sidan och tänkte skapa en tråd i det här forumet i stil med "Varför ska jag köpa en pegasos?" Smile
Det behövdes ju knappast, ska ta och läsa den här tråden istället.
 
   
Reply with quote Back to top
kamelryttarn
Post subject:   PostPosted: Apr 20, 2004 - 10:32
Member
Member


Joined: Jan 29, 2004
Posts: 84
Location: Jönköping
Gunne: Tack så jättemycket för skivan. Tyvärr har det blivit nått knepigt med den så alla katalognamn har "hakar" omkring sig. Det gör att det är omöjligt att i SF bläddra bland katalogern eller ens hänvisa den till att boota nått som inte ligger i rooten på skivan. I debian ser den dock helt normal ut med kataloger och allt.
 
 View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger ICQ Number 
Reply with quote Back to top
lisardman
Post subject:   PostPosted: Apr 20, 2004 - 10:43
Order of the Butterfly
Order of the Butterfly


Joined: Jan 14, 2004
Posts: 1940
Location: Karlsborg,Sverige
till gäst ( förmodligen panzar) du får regga dig på forumet oxo

till kamelryttaren. Nu minns inte jag vad det var för skiva men jag vill minnas att iaf i min OF så förkortar den filnamnen så filen kan finnas där som du letar efter..
 
 View user's profile Send private message Visit poster's website ICQ Number 
Reply with quote Back to top
gunne
Post subject:   PostPosted: Apr 20, 2004 - 11:33
Order of the Pegasos
Order of the Pegasos


Joined: Aug 16, 2003
Posts: 2538
Location: Göteborg
kamelryttarn wrote:
Gunne: Tack så jättemycket för skivan. Tyvärr har det blivit nått knepigt med den så alla katalognamn har "hakar" omkring sig. Det gör att det är omöjligt att i SF bläddra bland katalogern eller ens hänvisa den till att boota nått som inte ligger i rooten på skivan. I debian ser den dock helt normal ut med kataloger och allt.


Det är helt normalt att kataloger har 'hakar' runt sig. SF meddelar dig att det är en katalog på det viset.

Du skall inte skriva 'hak-tecknet' när du listar en katalog.

Utan om du t.ex skriver;

> ls cd install

kommer du att lista innehållet i katalogen install. Observera mellanrum jag gjort, du måste skriva exakt som jag skrivit ovan.

För att boota installern skriver du.

> boot cd install/powerpc/vmlinuz-chrp.initrd

Exakt som jag skrivit ovan, och installern kör igång. Notera åter mellanrum.

_________________
Mvh Gunne
 
 View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website  
Reply with quote Back to top
Display posts from previous:     
Jump to:  
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Printable version Log in to check your private messages View next topic
Powered by PNphpBB2 © 2003-2004 The PNphpBB Group
Credits
All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2004-2012 by pegasos.org

backend|avantgo