www.pegasos.org :: View topic - Catweasel MK3 på Peg2 under MOS.
http://www.ggsdata.se
Home   News   Forum   Gallery   
Search 
Login




 


 Log in Problems?
 New User? Sign Up!

Navigation

Online
Currently no members online:)

You are an anonymous user. You can register for free by clicking here
There are 1 unlogged users online !

Latest Web Links

Latest Downloads

Post new topic   Reply to topic
View previous topic Printable version Log in to check your private messages View next topic
Author Message
ChaoZer
Post subject: Catweasel MK3 på Peg2 under MOS.  PostPosted: Jun 04, 2004 - 16:17
Newbie


Joined: Sep 08, 2003
Posts: 15

Jag köpte en Catweasel hos gunne när jag köpte min peg förra året... Den funkar perfekt att använda till att installera program etc från disketter, dock skulle jag hjälpa en kompis att föra över lite filer till hans A1200 häromdagen, men upptäckte då att jag inte kunde skriva till någon disk... Att skriva gjorde viserligen att filen hamnade där, men disken blev full med läsfel efter detta (+ att det ofta sker en massa skrivfel med större filer.)

Ett standard "format device df0: name koko" ger följande fel redan när den försöker formatera cylinder 0:

"Incorrect data cheksum."

och ibland:

"Not enough sectors."


Några erfarenheter av detta? ... Diskettstationerna jag har provat är en mitshubishi diskstation (MF355F) och en samsung (FBT4 / SFD-321B) ... Nån som har erfarenhet av nåt liknande på catweasel?..

_________________
Adam Waldenberg
 
 View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website  
Reply with quote Back to top
gunne
Post subject:   PostPosted: Jun 04, 2004 - 17:13
Order of the Pegasos
Order of the Pegasos


Joined: Aug 16, 2003
Posts: 2538
Location: Göteborg
Hej ChaoZer

Som jag skrev i en annan tråd här kan Teac diskettstation vara att rekommendera.

Jag har dock inte själv suttit och provat med olika typer diskettstationer, utan det är bara sådant jag hört några sagt, eller florera på nätet.

Jag har bl.a av denna anledningen beställt in sådana Teac diskettstationer till GGS-Data, eftersom det också var några som frågade efter det, så vi har både med svart eller vit front på lager.

De är lite dyrare än de vanliga lågpris diskettstationerna som säljs till PC-datorer. Ligger på 290:- /st.

Men känner du för det, kan du få låna en om du vill, och om du blir nöjd, köpa den om du vill. Och om du också kommer tillbaka t.ex här och talar om, om du märker skillnad och hur det fungerar Smile.

_________________
Mvh Gunne
 
 View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website  
Reply with quote Back to top
ChaoZer
Post subject:   PostPosted: Jun 05, 2004 - 23:03
Newbie


Joined: Sep 08, 2003
Posts: 15

gunne wrote:
Hej ChaoZer

Som jag skrev i en annan tråd här kan Teac diskettstation vara att rekommendera.

Jag har dock inte själv suttit och provat med olika typer diskettstationer, utan det är bara sådant jag hört några sagt, eller florera på nätet.

Jag har bl.a av denna anledningen beställt in sådana Teac diskettstationer till GGS-Data, eftersom det också var några som frågade efter det, så vi har både med svart eller vit front på lager.

De är lite dyrare än de vanliga lågpris diskettstationerna som säljs till PC-datorer. Ligger på 290:- /st.

Men känner du för det, kan du få låna en om du vill, och om du blir nöjd, köpa den om du vill. Och om du också kommer tillbaka t.ex här och talar om, om du märker skillnad och hur det fungerar Smile.


Har hört detta också.. Men även hört att det ska funka med typ det mesta.... Men aja, det finns väl inte så mycket annat än att prova och hoppas på det bästa... Hemma under söndag? .. Kan komma förbi då om du har tid...

_________________
Adam Waldenberg
 
 View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website  
Reply with quote Back to top
gunne
Post subject:   PostPosted: Jun 06, 2004 - 09:01
Order of the Pegasos
Order of the Pegasos


Joined: Aug 16, 2003
Posts: 2538
Location: Göteborg
ChaoZer:

Jag hade väl tänkt fara iväg och hälsa på min gode far Smile, men på Måndag och under veckan är jag inne igen.

_________________
Mvh Gunne
 
 View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website  
Reply with quote Back to top
takemehomegrandma
Post subject: Re: Catweasel MK3 på Peg2 under MOS.  PostPosted: Jun 06, 2004 - 11:47
Journeyman
Journeyman


Joined: Sep 23, 2003
Posts: 45

ChaoZer wrote:
Jag köpte en Catweasel hos gunne när jag köpte min peg förra året... Den funkar perfekt att använda till att installera program etc från disketter, dock skulle jag hjälpa en kompis att föra över lite filer till hans A1200 häromdagen, men upptäckte då att jag inte kunde skriva till någon disk... Att skriva gjorde viserligen att filen hamnade där, men disken blev full med läsfel efter detta (+ att det ofta sker en massa skrivfel med större filer.)

Ett standard "format device df0: name koko" ger följande fel redan när den försöker formatera cylinder 0:

"Incorrect data cheksum."

och ibland:

"Not enough sectors."


Några erfarenheter av detta? ... Diskettstationerna jag har provat är en mitshubishi diskstation (MF355F) och en samsung (FBT4 / SFD-321B) ... Nån som har erfarenhet av nåt liknande på catweasel?..


Hej.

Jag har faktiskt en Pegasos II, en Catweasel MK3 och en Teac floppy drive. Har dock inte testat dessa ihop ännu. Jag har en plexiglas-låda som är lite omständig att öppna upp när man vill ta bort/lägga till hårddiskar, floppys, CD-ROMmar etc, så detta faktum (tillsammans med att jag inte har haft något *egentligt* behov av att kunna läsa Amiga-diskar i min Pegasos ännu) har gjort att det dragit ut på tiden. Men nu nalkas sommar och ledighet, och jag har för avsikt att göra allting som jag lagt på hög under det senaste halvåret. Jag skall kolla upp detta (för min egen del om inte annat)! Wink
 
 View user's profile Send private message  
Reply with quote Back to top
takemehomegrandma
Post subject:   PostPosted: Jun 06, 2004 - 11:49
Journeyman
Journeyman


Joined: Sep 23, 2003
Posts: 45

gunne wrote:
Hej ChaoZer

Som jag skrev i en annan tråd här kan Teac diskettstation vara att rekommendera.


Detta är i alla fall vad som står i den formella dokumentationen till Catweasel MK3. Skall som sagt prova när jag får tid. Any day now ... Smile
 
 View user's profile Send private message  
Reply with quote Back to top
ChaoZer
Post subject:   PostPosted: Jun 06, 2004 - 15:39
Newbie


Joined: Sep 08, 2003
Posts: 15

takemehomegrandma wrote:
gunne wrote:
Hej ChaoZer

Som jag skrev i en annan tråd här kan Teac diskettstation vara att rekommendera.


Detta är i alla fall vad som står i den formella dokumentationen till Catweasel MK3. Skall som sagt prova när jag får tid. Any day now ... Smile


Vi får hoppas det funkar fint då Smile..

_________________
Adam Waldenberg
 
 View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website  
Reply with quote Back to top
Display posts from previous:     
Jump to:  
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Printable version Log in to check your private messages View next topic
Powered by PNphpBB2 © 2003-2004 The PNphpBB Group
Credits
All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2004-2012 by pegasos.org

backend|avantgo