www.pegasos.org :: View topic - Lämpligt grafikkort för peg1?
http://www.ggsdata.se
Home   News   Forum   Gallery   
Search 
Login




 


 Log in Problems?
 New User? Sign Up!

Navigation

Online
Currently no members online:)

You are an anonymous user. You can register for free by clicking here
There are 1 unlogged users online !

Latest Web Links

Latest Downloads

Post new topic   Reply to topic
View previous topic Printable version Log in to check your private messages View next topic
Author Message
SMF
Post subject: Lämpligt grafikkort för peg1?  PostPosted: Jul 12, 2004 - 16:25
Butterfly
Butterfly


Joined: Mar 02, 2004
Posts: 922
Location: Växjö
Eftersom min peg1'a är lite för seg för att spela många filmer så vill jag nu byta ut mitt voodoo3 pci grafikkort i den mot nåt annat lite kraftfullare eftersom det verkar som att mitt grafikkort är en utav flaskhalsarna i systemet, räcker det med ett billigt radeon 7000 tro eller ska man lägga på nån hundrig till ? jag vill även att det ska va ett kort som har stöd för 3d när dom drivarna väl dyker upp till mos...så vad rekomenderas?
 
 View user's profile Send private message  
Reply with quote Back to top
lisardman
Post subject:   PostPosted: Jul 12, 2004 - 18:31
Order of the Butterfly
Order of the Butterfly


Joined: Jan 14, 2004
Posts: 1940
Location: Karlsborg,Sverige
naj radeon9200se bör väl duga..

själv har jag voodoo3 agp och detta funkar ganska bra.. har inte provat jättemånga filmer..
 
 View user's profile Send private message Visit poster's website ICQ Number 
Reply with quote Back to top
kozz
Post subject:   PostPosted: Jul 12, 2004 - 19:54
Butterfly
Butterfly


Joined: Aug 16, 2003
Posts: 883
Location: Göteborg
Kör själv med 9200 och det fungerar mycket bra. Säkrast e väl att satsa på 7xxx-serien om man vill ha 3D support senare, iaf fungerade har jag för mig att 3D fungerade på 7200 och 7500 och nåt mer under PUSH. Men tror iof inte att det e några problem att satsa på t.ex. 9200 heller, men vad vet jag egentligen...? 2D mässigt räcker väl alla agp-grafikkort till som produceras idag, under förutsättning att det går att använda...

_________________
Programmers are tools for converting caffeine into code.
 
 View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger ICQ Number 
Reply with quote Back to top
Subway
Post subject:   PostPosted: Jul 13, 2004 - 08:46
Addict
Addict


Joined: Jul 06, 2004
Posts: 125
Location: Uppsala, Sweden, Europe
Så fort GGS-data får in ny leverans av PEG II korten så köper jag ett.

Har ett ASUS Radeon 9200SE 128MB hemma, spelar det någon roll ifrån vilken tillverkare kortet är ifrån? Tänker på ASUS, Creative osv..?

Eller bara det är ett Radeon så är det ok?

_________________
Right now I feel like I can take on the whole Empire myself.
 
 View user's profile Send private message Send e-mail ICQ Number 
Reply with quote Back to top
Trizt
Post subject:   PostPosted: Jul 13, 2004 - 17:21
Order of the Butterfly
Order of the Butterfly


Joined: Sep 08, 2003
Posts: 1370
Location: EU
Jag körde ett bra tag min Peg1 med ett Radeon 9000, funka fin fint, nu sitter det kortet i min Peg2. Radeon 7000 funkar fin fint på Peg1.

Ifall man ska ha 3D stöd i MOS1.5, så bör man titta på ett Radeon7000 kort, detta på grund av att man vist inte fått all data som behöfts för de nyare korten.
 
 View user's profile Send private message MSN Messenger ICQ Number 
Reply with quote Back to top
SMF
Post subject:   PostPosted: Jul 15, 2004 - 16:40
Butterfly
Butterfly


Joined: Mar 02, 2004
Posts: 922
Location: Växjö
Det lutar åt att det blir ett radeon7000 då...jag har i stort sett gjort klart en beställning från komplett.se nu, må den som har några invändningar mot detta beslut stiga fram nu eller tiga förevigt
 
 View user's profile Send private message  
Reply with quote Back to top
BlackEagle
Post subject:   PostPosted: Jul 18, 2004 - 13:22
Addict
Addict


Joined: Aug 19, 2003
Posts: 181
Location: Karlstad
Låter bra med Radeon 7000, tog det billigaste jag kunde hitta när jag köpte min Peg 1 förra året och det var ett Radeon 7000 med 32MB SDRAM, vilket kostade 323kr då. Sen kan man alltid skaffa nytt kort framöver när dels 3D-stödet är bättre och dels det kommit fler spel/program som kan använda sig av det.

Som det är nu funkar ett 7000 finfint.

_________________
OnyxSoft - Amigans never surrender, they know they can do it better...
 
 View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger ICQ Number 
Reply with quote Back to top
SMF
Post subject:   PostPosted: Jul 20, 2004 - 15:47
Butterfly
Butterfly


Joined: Mar 02, 2004
Posts: 922
Location: Växjö
Nu har jag införskaffat mig ett Radeon 7000 o stoppat in det i datorn. WOW! jävlar villken skillnad det blev, nu klarar peggyn min av o visa filmer som t.o.m farsans amd 1800+ xp har problem med att visa. så detta va ett riktigt bra köp anser jag, synd bara att jag förlorade 3d stödet nu, men det kommer väl sånt oxå såsmåningom hoppas jag
 
 View user's profile Send private message  
Reply with quote Back to top
Trizt
Post subject:   PostPosted: Jul 20, 2004 - 18:15
Order of the Butterfly
Order of the Butterfly


Joined: Sep 08, 2003
Posts: 1370
Location: EU
Japp, vi får hoppas att MOS1.5 kommer ut detta år...

När vi ändå är inne på grafikkort, så bordes det nog nämnas att det i linux sammanhang små hatade nVidia kommer troligt vis ut med en LinuxPPC drivrutin, dvs tv-ut och 3d... vilket liksom fattas för oss som kör linux...
 
 View user's profile Send private message MSN Messenger ICQ Number 
Reply with quote Back to top
dholm
Post subject:   PostPosted: Jul 20, 2004 - 19:49
Order of the Butterfly
Order of the Butterfly


Joined: Aug 26, 2003
Posts: 1784
Location: Malmö
@Trizt:
Skämtar du? Var har du läst det, det vore ju underbart. En stor anledning till att spelföretag inte portat sina spel till Linux/PPC tror jag har berott på att det saknats bra drivrutiner. Jag vet att företag tidigare har valt att inte stödja grafikkort med enbart open source drivrutiner (som oftast saknar stöd för tex S3TC som verkar vara väldigt populärt).

_________________
I need this baby in a month send me nine women!
 
 View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website ICQ Number 
Reply with quote Back to top
Trizt
Post subject:   PostPosted: Jul 21, 2004 - 13:03
Order of the Butterfly
Order of the Butterfly


Joined: Sep 08, 2003
Posts: 1370
Location: EU
Quote:
We are aware of the LinuxPPC community's interest, and we will take that into account when prioritizing future work.

- Andy Ritger


Givet inget 100% att vi får drivisar, men de har oss i åtanken iaf. Any jobbar hos nVidia med linux drivrutinerna, så det finns ju förhoppningar iaf. Nått som är lite synd är ju att nVidia will ju själva utveckla alla drivrutiner, vilket kommer att lead till att typ MorphOS kommer inte att få en riktig drivis förrän det är minst lika många MorphOS användare som LinuxPPC användare idag.
 
 View user's profile Send private message MSN Messenger ICQ Number 
Reply with quote Back to top
Display posts from previous:     
Jump to:  
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Printable version Log in to check your private messages View next topic
Powered by PNphpBB2 © 2003-2004 The PNphpBB Group
Credits
All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2004-2012 by pegasos.org

backend|avantgo